Thursday 4 June 2009

Apa itu PTK?????

PTK bermaksud Penilaian Tahap Kecekapan...Setiap pegawai yang menjawat jawatan di kerajaan adalah diwajibkan menduduki PTK untuk meneruskan peluang-peluang yang semakin cerah di masa hadapan...hehehe...Adakah aku mampu untuk mencuba nasib melihat tahap kecekapan aku untuk tahun ini...huuhwaaa...dah lah tahun nie 1st time aku nak menduduki PTK untuk tahun nie...sbb tahun lepas aku da miss lah aku dalam pantang bila aku masuk office da tutup pendaftarannya...tup tup tahun nie PTK berubah wajah...huhh sgt menguji tahap kecekapan aku nanti nih...so aku da tak tau nak rujuk kat siapa...kalo tidak bertukar wajahnya aku masih byk rujukan boleh dibuat...Ya Allah bantulah hambaMu yang agak bijak sikit je nie...
Tarikh untuk mendaftar telah bermula pada 15 Mei 2009...tapi aku tak boleh nak fikir...aku ambil masa 2 minggu jugaklah untuk fahamkan barulah terbuka hati nak isi borang pendaftaran... Sedihnya aku nie da la bijak sikit je...contoh soalan yang JPA bagi pun untuk Gred N cubalah bagi untuk Gred J boleh gak aku prepare apa-apa yang patut...Sebelum nie ia bernama UMUM dan KHUSUS sekarang GENERIK dan FUNGSIONAL...poninglah den nak fikir apakejadahnya semua ini...mudah2an Allah permudahkan...tadi pun aku call bahagian pengurusan PTK sbb tarikh utk exam tak kuar lagi just suh daftar je dulu...so aku tanyalah kemungkinan exam akan diadakan...brother tu cakap maybe bulan Julai atau Ogos...huhuu da tak lama pun tu tapi aku masih duduk lepak sambil buat kerja macam biasa je...tak tau nak study or prepare apa-apa...maybe aku redah je lah nanti...apa-apa hal pun mesti CHAIYUK...CHAIYUK...CHAIYUK....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails