Monday 14 September 2009

masak...masak...masaklah kau...

salam ramadhan 24...

Alhamdulillah sudah 24 hari kita menunaika
n ibadah puasa pada tahun ini...alhamdulillah semua keperluan raya aku dah settlekan before puasa bersama hubby dan anak2 cuma aku punye sandal dan tudung jea belum aku cari...hari tu aku sudah pergi cari untuk menda2 tu tapi macam tak de perasaan pulak bile da tgk...ermm...macam tak syokkk jea rasa...so this week aku kena cari gak la...kalo tak tak sedondon lak tudung aku ngan baju raya nanti...kalo yang lama ada yang sesuai tak susah2 aku nak fikir...takpe3 maybe ada hikmahnya nape aku kena beli lambat gitu...hehehe...
Dimusim puasa nie aktiviti memasak aku sangatlah aktifnye...tapi sedey sikit adik2 bujang aku tak dapat nak berbuka bersama2 mereka sebab sibuk dengan kerja dan kelas masing2...takpe3... sebab tahun nie turn aku lak sambut raya di bentong so masih sempatlah aku berbuka bersama adik2 aku tu...mudah2an Allah permudahkan..amin...rindu sangat rasanya aku pada mereka...dan uwan aku pulak every week call tanye aku balik bentong untuk berbuka...sedey jea...last2 aku cakap insyaAllah aku balik masa nak raya nantilah still boley buka puasa bersama...ermm...nak tulis banyak2 pun xde mood sangat so layan pic masakan aku jea lah...lately agak sibuk di office dan di rumah so baru nie lah nak post kan semuanya...oklah tu kan...hehehe...

Semalam punye makanan utk berbuka
Sambal Sotong Kacang Panjang Bunga Kobis...

+
ikan masin anak 'ikan gelama' bestttt...

+
Kari Ayam Kentang...


Yang lain masakan masa cuti dan waktu berkerja...biler tekak kata nak itu...so kena gak la masak...hehehe...
mee goreng mamak special...
Kari Daging Kentang...
Sayur campur batang saderi...
Paprik Udang...
Sambal ikan bilis...lapar pulak aku tgk nie...
Ayam goreng tepung...
Gulai lemak Ketam...


...dan ada beberapa yang tak sempat aku snap sebab da lewat sangat...sup ayam...ayam masak gulai lemak...ermm jumaat baru nie pualk aku EL so aku masak tomyam putih (1st time bt sedap pulak aku rasa), besoknye (Sabtu) aku masak tomyam biasa pulak dan makaroni goreng...dan ada jugak aku tapau dari office jea...

5 comments:

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

sedapnya lauk2 yang akma masak...raya thn ni nani balik bentong dulu..senang2 nanti blh jumpa...

maidatul said...

Biasa2 jea nani utk keluarga... sama lea kita tahun nie ek... InsyaAllah...

Ms Haslina said...

memang adik akak sorang ini rajinnnn masak....tapi ntah bila akak dapat rasa masakan akma.

Ms Haslina said...

akak pun masih lom beli sandal..tensen tul kan part cari menda nak pakai kat kaki tu kan...

maidatul said...

= akak bese2 boleh lea...nanti bila2 free akma jemput akak dtg umah ek...

= memang sgtlah tensionnye akak wey...tp kena beli gak kan akak kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails