Wednesday 31 December 2008

cerita2 di bulan december......

Dalam bulan nie byk jugak la aktiviti aku...berjaga malam...tido2 ayam...yela byk sgt aktivitikan... Dengan hubby yg akan pergi meninggalkan kami anak beranak selama sebulan...sedihnye..

Awal December - aku bekerja macam biasa...seperti rutin harian aku,
Minggu kedua - Aku ambil cuti satu minggu duk umah, melayan anak anak n hubby serta menyambut Hari Raya Korban...minggu nie aku memang bz sampai tdo hampir kul3 aku siapkan masakan utk dipagi raya...


Minggu ketiga - Aku baru start keje Monday tu...tp aku keje sampai Khamis jer...sbb aku cuti Friday... Khamis tu aku da gerak balik Bentong...sbb adik aku punya pernikahan pada ahadnyer...
so Selamat pengantin baru buat Angah n Izad semoga pernikahan ini akan berkekalan hingga kesyuga nan indah..amin...


Ni bukan Angah n Izad tapi aku n hubby...hehehe... 
Terkenang masa aku nikah dulu...syukur pada Allah...alhamdulillah.

Minggu lepas aku masuk opis hari selasa...tp kejap jer sbb ada hal kat luar...so Rabu baru aku masuk kerja...Cuti2 krismas aku lepak kat umah jer...kemas2 rumah, memasak n jaga anak2 tu je lah...kalo ada hubby best mesti kuar gi jalan2 da...Jumaat tu actually aku da amik cuti tapi memandangkan aku ada sedikit kerajinan utk mengumpul cuti untuk bercuti bersama hubby so aku batalkan cuti...hehehe...Nanti bila hubby balik aku nak ambil cuti lama2 mesti best jer...so lepas kerja aku terus balik...malamnyer aku da gerak balik Bentong...

Sabtu pagi lepas subuh da siap2 nak gerak ke Temerloh...kami 4 buah kereta dari Bentong.. makcik aku dari Kuantan pun turun sekali...my cousin dari bahau xjadi turun maybe ada hal kot last minute bagi tau...x kisah la tuh kan...dalam kul 3 baru gerak balik ke Bentong....Sampai relax jap siap2 solat sume...aku pun kuar nak gi bandar Bentong jap....balik dari bandar lepak je layan anak2 kecil di kala ini ramai yang balik rumah nenek aku utk bercuti2...so mlm nye lepas makan malam yg agak awal..aku terus merehatkan diri...sesambil menidurkan Dini aku pun tetido...sampai makcik aku kejut la sbb die da masakkan nagget n chiken ball yg aku beli ptg tadi..kononnye aku yg nk masak nasib la CikTa aku nie baik hati tlg masakkan utk aku...tq CikTa...

Ahad da nk balik...gerak dari Bentong kul5 ptg...tp tak terus balik rumah aku n my sis nk gi rumah PakLong dulu kat Balakong...da makan sume baru aku gerak balik...sampai umah pun da lewat...penatnye badan...nasib la esok cuti....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails