Thursday 9 February 2012

Kenangan Terakhir...

Kenangan terakhir kami.
Arwah sempat datang ke Bentong melihat cucu bongsu.
18 Dec 2011 (hari ke 26 berpantang)

Salam hari Khamis.....
Sudah lama aku menyepi...
Sesepi hati ini...

Ermm sudah tiga minggu arwah meninggalkan kami semua...
Aku seperti tidak percaya...
Tapi apakan daya itu sudah ketentuanNYA...

Aku redha...
DIA mengambil orang yang aku sayang buat kali kedua...
Setelah perkataan Abah lama ku tinggalkan...
Kini perkataan Ayah pula akan ku tinggalkan...

Terima kasih Ayah
kerana aku dapat menumpang kasih padamu selama lapan tahun...
kerana terima aku sebagai menantumu...
kerana sentiasa menasihati aku dalam apa jua keadaan...
kerana sering memberi tunjuk ajar yang berguna untuk menjadi hambaNYA yang beriman...
terima kasih Ayah....

Kini pastinya aku akan rindukan celotehmu...
Kini pasti aku rindukan gelak tawamu....

Tapi aku harus redha atas setiap ketentuanNYA...
Terima kasih ALLAH atas kenangan yang Kau berikan kepada aku dengannya....

Semoga Ayah aman disana...
Bersama orang yang dikasihi Allah..
dan bersama orang-orang beriman...
Amin amin amin
Al-Fatihah....



p/s terima kasih pada Along dan Angah bawakan ayah dan ummi datang melihat kami...
Itulah hari terakhir aku jumpa Ayah...

3 comments:

Mrs. EL said...

innalillah.. takziah akak..... semoga arwah ditempat kat dikalangan org yang beriman... amiin

shafida said...

takziah kakmai..moga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman..amin..sabar tau..

maidatul said...

Terima kasih Awe dan Pida..
Amin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails