Thursday 5 September 2013

1 Tahun 9 Bulan 2 Minggu

Assalammualaikum....
Salam pagi Khamis yang dimulai dengan hujan yang lebat syukur..

Sekarang update pasal perkembangan Nur Hijrah Maritza.
Alhamdulillah dengan izin Allah Maritza sihat dan sangatlah aktifnya.
Di rumah memang tidak reti duduk diam langsung kejap ke dalam ke dapur. Lari-lari ni memang suka sangatlah dia. Memanjat juga satu kesukaan Maritza. Kalau muka tu ya Allah...harap Allah bagi dia kekuatan sebab dengan lukanya lebamnya...adehh sian anak dara ummi ni.
Gate pintu tu kalau dengar jer bunyi krekk sikit terus berlari ke pintu. Nak keluar saja. Pastu kalau tak di bagi keluar menangis tak ingat dunia. Macam kena dera jek bunyinyer..itu satu lagi kena tahan..sungguh menguji kesabaran. So kalau nak buka pintu memang kena slow sangatlah.

Part tv pulak mmg tak boleh dengar atau tengok dalam tv program yang dia suka. Terus berlari mengadap tv. Terpacak lea dia ralek tengok iklan / lagu / cerita yang berkenan dek hari dia tu.

Ermm satu lagi tebiat Maritza. Kalau tengok dia takde di ruang tv / bilik atau beramai-ramai ermm memang sahlah di bilik air lea tempat yang dituju. Tau tau lenjun baju..adehh bilik air memang kena sentiasa berkunci.

Gigi Maritza sudah penuh atas bawah. Alhamdulillah proses pengeluaran gigi tidak mendatangkan sebarang masalah buat Maritza. Tapi yang kelakarnya. Akalili siap tanya saya..."ummi kenapa Maritza x boleh cakap lagi, gigi da banyak ni." Adehh macam manalah agaknya ummi ini hendak menjawab. Memanglah seusia ini Maritza tidak boleh susun ayat lagi untuk bercakap. Tapi Maritza agak ketinggalan daripada kakak-kakaknya kerana Maritza lebih selesa menggunakan bahasanya sendiri. Maka saya pun tidak paksa untuk semua itu. Biar ia berjalan dengan sendirinya. Cumanya lambat sahaja. Sebab semua anak berbeza-beza keadaannya. Saya pun suka cara Maritza berbicara. Macam saya semasa kecil dahululah itu. heheheh....

Alhamdulillah satu yang saya suka ada pada Maritza amatlah suka makan. Alhamdulillah badan yang susut sebab demam hari tu sudah kembali semula sihat. Cuma selsema masih ada lagi sedikit. Masa kami perjalan ke rumah adik sempat timbang. Berat sekarang adalah 11 kg. Alhamdulillah. 

Apapun progress Maritza lambat atau cepat saya hanya mohon pada Allah agar diberikan kesihatan yang baik. Gembira bersama kami sekeluarga.
Aamiin...











2 comments:

Ms Haslina said...

alala comelnya dia. geram tengok gambar tu.

maidatul said...

Hehehe sedang main mata akak gitu lea gayanya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails