Monday 20 September 2010

Macam-macam...

Salam 11 Syawal...

7hb & 8hb September 2010
Bila teringat 3 4 hari sebelum nak raya En Muz diduga dengan sakit gigi...kesian aku tengok asyik pegang saja pipi macam tidak selesa gitu...tapi memang tak boleh blah bila aku tanya part makan...erm hari pertama kena sakit gigi tu ok lah...En Muz nak makan sup telur jea...erm aku fikir oklah sebab telur tu lembut...then bila esoknya aku mesti nak masak sup lagikan...memang tak pergi jumpa doktor atas alasan nanti kena cabut bulan bulan puasa nie malas nak cabut gigi...oklah...bila aku kata nak buat sup ikan terus tak nak...mengidam sup ketam pulak...padahal sakit gigi tu...oklah aku ke tesco nak nak beli ketam...mulanya nak ambil 6 ekor yang sedang gitu fikir hati cukup la nie...pastu En Muz cakap ambil banyak sikit abang nak makan empat ekor...adoiii tak fikir ok gigi sakit...aku pun tambah empat ekor lagi so semua sepuluh ekor aku beli sebab adik aku nak datang berbuka sekali...dan ikan yang En Muz request adalah ikan kerapu...ambil dua ekor aku masak sos jea...dan puaslah hati En Muz dapat makan semua itu...hehehe..

 Sup telur dan ikan masin...sluurrrpp...
  Sup Ketam...

Malam itu lepas settle semua kami gerak balik ke Bentong dalam 11pm sampai kat tol Gombak haiyaa memang traffic jam teruk weh...En Muz sudah fikir nak ikut jalan lama...aku macam adoi boleh ke ikut jalan lama nie...tapi before nie pun kawan-kawan aku ada gak ikut jalan lama nak balik beraya ok jea sampai...tapi faham-faham jea lah aku nie memang penakut sungguh sudahlah kiri kanan hutan...aku memang erm macam nak tak nak jea ikut lastly aku tawakal dan cakap kat En Muz..."erm oklah abang kita ikut jea lah jalan lama...dalam hati aku harap ramailah orang yang guna jalan tu"... so kami pun terus ikut jalan UIA untuk ke jalan lama tapi agak kelakar sebab tak jumpa jalan lama...sebab En Muz sudah lupa kot...aku lagilah memang tak tahu...nasib masa patah balik lepas jauh terbabas nampak signboard jalan lama...mungkin malam so kami tidak peka dengan semua tue...hehehe macam-macam nak gelak pun aku ada masa itu...

Alhamdulillah masa perjalanan ada juga 3 4 buah kereta ikut jalan lama....so sampai Genting Sempah ingat nak ikut highway semula tapi memang adoiii tak terfikir aku semua orang nak tol free rupanya sebab tu lah jadi gitu sudahnya...so nak tak nak kena ikut jalan lama juga...laju tak laju jugak lah depan itu kami nampak bas...haa kami ketawa sebab bas pun ikut jalan lama sudahnya...tapi seronok pulak aku rasa...1st time aku balik ikut jalan lama...alhamdulillah jalan masih ok dan tidaklah gelap sangat seperti yang aku fikirkan sebab kiri kanan ada cahaya lampu juga...makcik dan wan aku tidak putus call tanya kat mana...dalam jam 0130 kami sampai wan dan pakcik aku baru nak masuk tidur dan makcik aku yang tunggu itu pun baru saja gerak balik ke rumahnya...alang sampai sudah pagi aku dan En Muz terus makan...alahai wan dan makcik aku punya masak banyak ingat aku nak balik berbuka...tapi memang bertambah bila wan aku masak sambal petai bersama kulitnya + gulai tempoyak ikan...yummy...sudah lewat baru kami tidur...seronok sangat berborak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails