Wednesday 22 September 2010

sambungan malam raya aku...


Malam raya aku sungguh seronok...bila da settle semuanya...jam 2230 aku mula memasak kuah kacang...rebus nasi impit nona tu...dan rendam pulut untuk buat pulut kuning...sambil-sambil aku memasak dan merebus sesambil itu juga aku layan mereka bermain bunya api sebab awal lagi so oklah layan bunga api diluar dulu sebab semua seronok esok nak raya kan...sudah tentu tentunya semua orang akan tidur lewat...


Kacang tanah yang telah dibersihkan di goreng tanpa minyak...

Kacang yang telah siap di goreng dan siap di tampi...
Akalili dan Dini sangat pelik time aku menampi....

Tada...Kuah Kacang yang telah siap 
untuk dimakan bersama nasi impit...

Tengok lea itu anak beranak beemain bunga api...
berkepul-kepul asap...

Dini yang tak selesa bila asap sudah banyak...
tu lah nak main sangat...


Malam raya aku dan wan lewat tidur...terima kasih pada suami tersayang lepas tidurkan anak-anak, temankan aku pula mengemas sambil tolong apa yang patut dan tunggu masakkan aku masak...siap mop lantai...cuci pinggan mangkuk untuk pakai masa pagi raya dan last sekali aku iron semua baju untuk dipakai dipagi raya...barulah aku berkesempatan mandi sebelum masuk tidur...jam 0200 baru aku mandi dan siap-siap untuk tidur...seronok sekali malam raya aku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails