Wednesday 14 November 2012

Selamat Tinggal HIJRAH 1433H


Selamat Tahun Baru 1434 HIJRAH..

Sahabat, ayuh..aminkan doa ini pada akhir tahun HIJRAH 1433H.


Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillahirobbilalamin. Wa shallallahu ‘ala Muhammadin wa’ala alihi wa shahbihi wa sallam. Allahumma ma’limtu fi hadzihis sanati mimma nahaytani ‘anhu falam atub subhanallahi ‘adadasy syaf-‘il wal watri wa’adada kalimatit tammati kulliha. Nas-alukas salamata birahmatika ya arhamar rahimina. Walahawla wala quwwata illa billahi ‘aliyyi ‘azhimi. Wa huwa hasbuna wa ni’mal wakilu ni’mal mawla wa ni’man nashiru wa shallallahu ‘ala sayyidina Muhammadina wa ‘ala alihi wa shahbihi wa sallama.

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang, Segala Pujian Bagi Allah, Tuhan Pentadbir seluruh Alam. Semoga Allah cucurkan rahmat dan sejahtera atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W serta keluarga dan sahabat-sahabat baginda sekalian. Ya Allah wahai Tuhan kami,perkara-perkara yang telah kami lakukan daripada perbuatan-perbuatan yang Engkau larang dalam tahun ini maka kami belum bertaubat daripadanya padahal Engkau tiada meredhai dan Engkau memang tiada lupakannya (Tuhan tiada bersifat lupa) dan Engkau berlembut tiada mengazabkan kami malah memberi peluang supaya kami bertaubat selepas kami melakukan maksiat itu. Maka kami sekalian memohon keampunanMu. Ya Allah, ampunilah kami dan mana-mana perbuatan yang telah kami lakukan sepanjang tahun ini yang Engkau redhai dan yang telah Engkau janjikan ganjaran pahalanya. Maka kami mohon diperkenankan akan perbuatan (amal bakti) yang telah kami lakukan itu dan Engkau tidak menghampakan harapan kami. Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah.


Sahabatku, "SELAMAT TAHUN BARU hIJRAH 1434H" Ayuhh ..aminkan doa awal tahun baru hijrah.


"Bismillahirrahmanirrahim. AlhamdulillahirobbilalaminWa shallallahu 'ala Muhammadin wa'ala alihi wa shahbihi wa sallam. Allahumma Antal abaduyyul qadimul awwalu wa 'ala fadhlikal 'azhimi wa judukal mu'awwali, wa hadza 'amun jadidun qad aqbala nas-alukal 'ishmata fihi minasy syaithani wa awliya-ihi wajunudihi wal 'auna 'ala hadzihil ammarati bis su-i wal istighali bima yuqarribuni ilayka zulfa ya dzal jalali wal ikrami, wa shallallahu 'ala sayyidina Muhammadin wa'ala alihi wa shahbihi wa sallama.

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi maha Penyayang, Segala Pujian itu bagi Allah, Tuhan sekalian Alam. Rahmat dan Sejahtera atas Penghulu kami Nabi Muhammad dan keatas keluarga dan sahabat-sahabat baginda sekalian. Ya Allah, Engkaulah Tuhan yang kekal selama-lamanya, sedia ada, tiada permulaan. KelebihanMu Maha Besar dan kemurahanMu sangat-sangat diharapkan. Tibalah sudah tahun baru, kami memohon kepadaMu agar terpelihara kami sekalian di dalam tahun baru ini daripada tipu daya syaitan-syaitan yang terlaknat juga daripada kuncu-kuncu syaitan dan bala tenteranya. Dan kami memohon daripadaMu akan pertolongan mengalahkan runtunan nafsu amarah (nafsu yang mendorong kepada kejahatan). Kmai memohon juga kepadaMu Ya Allah akan rasa sedia ingin membuat kerja-kerja kebajikan yang boleh mendampingkan diri kami kepadaMu. Ya Allah Tuhan Yang Maha Agung lagi Mulia. Ya Allah Tuhan yang sebaik-baik yang mengurniakan Rahmat. aamiin aamiin aaminn.....



::: Semoga tahun baru ini ISLAM terus berkembang mekar keseluruh alam, aamiin aamiin aamiin :::


ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails