Saturday 3 November 2012

Sup Tulang Best Ever

Salam pagi Sabtu yang cerah gitu.

Alhamdulillah hari ini duduk di rumah besama anak-anak. Masak-memasak, basuh-membasuh dan kemas-mengemas gitu kan. Ermm hari ini menu sepatutnya dalam kepala saya pada minggu ini ialah sup tulang...

Alhamdulillah rezeki dari opis Pak Haji bagi sedikit daging dan tulang. Masa hari Sabtu petang minggu lepas Pak Haji siap call saya nak ajak datang rumah dia sebab ada sesi makan-makan tapi saya still di Perak hari ahad baru pulang. Makanya hari Isnin minggu ni Pak Haji bawakan yang mentah untuk saya dari hasil korbannya. Terima kasih Haji. Saya memang bahasakan dirinya Haji saja.

Tetiba hari Rabu en.Suami call suruh bawa balik pemberian Haji tu sebab saya asyik terlupa nak bawa balik...hihihi Dan en.Suami suruh masak sup tulang malam tu. Oppsss nampaknya supper sup tulang la malamnya kan ermm...layan kan je la.

Lepas siap solat Magrhib terus ke dapur untuk masak sup tulang. Tapinya ye lah anak sudah tiga kan kejap-kejap ada sahaja order...yang sorang nak ini yang sorang nak itu yang sorang mengegek..orang kata sambil menyelam minum air kan...macam tulah saya sambil memasak sambil layan anak-anak. Lainlah kalau en.Suami ada. Memang en.Suami yang akan layan mereka.

Makanya adegan masak-memasak bermula jam 8 malam dan jam 10 malam baru siap sebab saya tidak guna pressure cooker so lamalah nak empukkan daging. Saya memang suka daging tu betul-betul empuk jika masak sup...erm sodap..kena tunggu en.Suami pulang jam 11 malam baru sampai rumah...memang tongah malam la layan sup tulang...huhuhu
Saya cuma sup dan sedikit daging tu saja nak makan dengan nasi memang tak sanggup pasti bertambah-tambah nanti...en.Suami sampai bertambah makannya...huhuhu penangan sup tulang la nih...

 ::: siap masak without daun sup :::

 ::: with taburan daun sup :::
Lihat kelembutan daging, memang superb.

::: wajib ada sambal gesek waalaa :::


Lunch today Rendang Daging Daun Limau Purut pulak request by my sister aka mak buyung. Daging dari Perak pula. Errmm musim daging...Layan 2 kali seminggu masakan daging hehehe...






2 comments:

Ms Haslina said...

sedapkan klu hirup sup panas-panas.

maidatul said...

memang akak kan, sangat2 sedap..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails