Wednesday 28 January 2009

seronoknyerrrrrrr

Alhamdulillah hari Jumaat last week hubby da balik....lalalala...seronok sgt sbb da lama tak jumpakan....anak anak lagi la seronok sakan....abah da balik ye...Dini yg kecil tu pun da pandai...aku ingat mesti die nangis o tak mau da kat abah die...rupanyer die ingat sapa abah die n tak lepas peluang berpeluk sakan melepaskan rindu pada abah nyer...siannye rinduuu sgt la tu....malam tu aku masak simple jer sebab aku kerja so x prepare sesuatu yg lain dr yg lain....menu lauknye ikan goreng+sambal sotong+bayam masak air so akan dimakan bersama nasi putih....hehehe
MALAM tu lepas mahgrib baru makan dan lepas makan kemas....kami sekeluarga keluar sekejap utk menghirup udara segar....hehehe...beli barang sikit apa ntah aku da lupa lak...lepas tu balik berehatlah kami anak beranak......

Sabtu 24.01.2009
Pagi aku bangun hari nie...ye lah hubby da ada nie kena prepare itu n ini kalo aku anak beranak ikut dan aku jer nak buat per...hehehehe...so menu bf aku hari macam biasa gak kueh tiew goreng...cuma beza sikit aku buat kueh tiew goreng basah...bosan aku asyik sama je kan so tukar style lak...sambil tu aku kemas2 rumah...basuh kain basuh yg melambak2...xtau la bila nak stop mesin basuh aku tuh...kesian dier...
Hari nie aku keluar gi beli barang2 dapur so aku tak masak la....makan luar la jawabnyer....dari lunch sampai dinner aku makan diluar...sungguh penat aku...balik agak lewat malam...siapkan anak2 and tdo...penattttttt berjalannnn...

Ahad 25.01.2009
Aku kluar gi pasar tani...beli barang basah...byk beli barang sampai sakit la jari aku nie...my hubby sibuk layan anak...kebetulan ada org jual daging n tulang...aku beli la jugak da lama x pekena sup tulang...so kena cari bahan2 nak buat sup tulang...sempat gak la aku rembat murtabak daging 3 keping...kalo lama2 kat sini memang kabur mata aku semua nak beli baik aku balik cepat...my hubby pun da 3 4 kali call cari aku tak jumpe2...hehehe...aku kalo masuk pasar2 nie memang tak dapat nak kejar sebab byk tempat aku nak pergikan...so kalo lambat tinggallah...mesti die tension dapat bini macam aku nih...hehehe sorry ye B...bila da jumpa ok jom balik....balik dengan senang hati sebab semua barang da beli...tinggal nk masak je...sampai rumah...tgk jam la da lewat da nih...kalo masak sup tulang kul bape lak kami nak makan so aku buat yg simple jer lah...walaupun sup tulang tu simple masaknyer tapi ia memerlukan rebusan yg lama utk melembutkan daging dan tulang2 utk mudah dimakan....jadi dapat la menu lunch yg baru....ikan goreng+paprik(udang+sotong)+sup(tauhu+chicken ball+lobak merak)...utk lunch kami...
Lepas asar petang tu kami sekeluarga telah keluar pergi bersiar di Tasik...agak ramai org disana...my hubby macam biasa mengjoggingkan dirinye dan aku bersama anak2 di playground...hanis sangat seronok...da lama tak datang kesini....dini pun pandai da nak main2 kat situ...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails