Friday 7 June 2013

Nikmat Kasih Sayang....

Salam petang Jumaat...

Alhamdulillah hari semalam dan hari ini saya bercuti rehat di rumah sahaja. Seronok sungguh walaupun penat. Penat mengemas satu rumah. Padahal semua itu senang jer tapi ada pembantu dua kanak-kanak riang perhhh memang pening kepala ini nak layan. Berkemasnye sikit request itu dan ini yang lebih. Adehh...tapi haruslah seronok. Kalau seronok lagi Akalili ada.

Ermm Akalili sudah dua minggu tinggal di kampung. Mula cuti sekolah Jumaat hari tu kami balik Pilah. Tetiba masa nak balik Akalili nak tinggal. Lepas tu uwan dia pun offer untuk tinggal. Ermm apalagi sibuk nak tanya saya boleh tinggal or tidak. Saya tiada masalah walaupun berat hati ini. Bila tanya abahnya pun confuse. Betul ker Akalili nak tinggal. Bila abah bagi green light. Amboih kemain seronok dapat duk kampung. Tapi saya dan hubby tanya banyak kali untuk conformation. Lastly saya dan hubby ermm ok. So now sudah dua minggu dan hari ini Akalili akan balik. My mil, sil dan bil akan datang dari Pilah petang ini.

Rindunya saya dengan Akalili. Sepanjang dua minggu kami berpisah saya memang tidak call Akalili pun. Entah rasa berat hati nak cakap dengan Akalili. Sorfina lagilah asyik tanya bila kakak nak balik. Siap suruh saya call. Tapi tak sanggup nak dengar dua beradik ni bersembang. Dua tiga hari ok lagi masuk hari keempat Sorfina tanya bila kakak nak balik ni. 





Semua pictures diatas my sil yang whatsapp kepada saya.
Sepatutnya saya tak perlu risau.
Sebab Akalili memang pandai bawa diri. Alhamdulillah...



2 comments:

Ms Haslina said...

memang tiada ucapan yang boleh di perkatakan bila anak jauh dari kita kan akma.
adik beradik pun mencari dan lagi terasa kan.

maidatul said...

Itulah akak kan...sodeh den..
Sanggup x call dari dengar suara dia..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails