Saturday 8 January 2011

permulaan tahun yang agak sibuk...

           Salam petang Sabtu gitu...now baru dapat relax...erm relax kea tak juga kot still banyak kerja rumah yang aku kena settlekan...permulaan tahun yang agak sibuk bagi aku...mana dengan NurAkaliliHanis dengan sekolah barunya...mana dengan kerja-kerja yang aku kena buat dan ada kerja-kerja luar yang aku tidak settlekan lagi...semuanya terkejar-kejar bagi aku...Alhamdulillah untuk minggu pertama persekolahan Akalili, abahnya yang settlekan semua sebab seminggu jugalah hubby cuti untuk hantar dan amik Akalili...makanya seminggu jugalah aku dihantar dan dijemput juga...

Aku ingat lagi dalam bulan Disember hari itu aku dan hubby pergi sekolah daftarkan Akalili...erm berbual kami berdua...kenangkan anak yang sudah besar dan sudah ke sekolah ini...walaupun Pra-Sekolah ianya seperti sudah melangkah sebelah kaki untuk masuk ke Sekolah Rendah...dan tak sangka kami sudah punya anak sebesar itu...ketawa berdua kami bila kenangkan semua itu...Kuasa ALLAH...Dulu-dulu aku sekolah now anak aku pula...Semoga ALLAH permudahkan segalanya...amin

Sekolah Akalili dan pejabat aku bersebelahan so bila waktu balik aku pergi ambil Akalili dulu dan balik ke pejabat semula sambil tunggu hubby sampai untuk lunch bersama...

So minggu ini bermulah semula rutin aku mencuci kasut sekolah Akalili...hehehe

Akalili sangat seronok untuk ke sekolah pada hari pertamanya...aku pun sudah tukar waktu pejabat (WP) dari 0730-1630 dan sekarang 0800-1700 sebab lepas-lepas ini aku kena hantar Akalili kesekolah dulu baru ke pejabat...tapi nak di ikutkan sekolah masuk before 0730 gak kan...so bila aku da ok maintain dan boleh sampai pejabat before 0730 nanti pasti aku akan tukar WP ke asal semula...seronok masuk awal boleh balik awal...panjang sikit masa bersama suami dan anak-anak kan...

Jumaat untuk minggu pertama tahun ini aku sudah ambil halfday jea kerja...sebabnya ada urusan diluar yang urgent aku nak settlekan tapi tak settle juga...erm tension pun ada...tapi tak pe lah buat pelan-pelan insyaAllah semoga ALLAH permudahkan segalannya...amin.

Hari ini pula sibuk dengan kerja rumah yang melambak juga nak buat...ye lah lately aku macam tak de kuasa nak buat kerja itu dan ini...balik saja kerja dinner awal lepas solat mahgrib jea aku tidur dan lewat malam baru bangun semula...nasib lea ada hubby tolong juga buat itu dan ini...kalau nak ikutkan aku sorang adoiii tak tau nak cakap apa...sampai hubby tegur gak la nape penat sangat...ntah aku pun tak tau nape jadi gitu...awal-awal tahun kot...hopefully lepas ini back to normal lah...

Petang ini di rumah ramai orang...adik aku yang baru habis pantang pun ado dengan adik lelaki aku pun baru sampai nie...so hari ini masak asam podeh ikan tenggiri + bendi masak dengan kuantiti yang banyak gitu...ayam goreng tepung memang hubby suka gitu...dan ikan goreng juga...

Petang pula aku buat vico ais + kek pandan(beli jea) dan bihun goreng aku buat...hubby cakap simple dan sodap...just telur dan kobis jea aku letak...ingat petang-petang nie nak ke taman bawa puteri-puteri aku kesana tapi hubby sibuk meracun pula...erm jawabnya nie duk rumah jea lah...makan dan makan...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails