Monday 18 May 2009

Pertama kali...

14.05.2009
Nur Dini Sorfina sudah demam dari kelmarin lagi...tapi aku sudah bagi ubat yang sentiasa ada di dalam peti sejuk itu...agak ok demamnya...dan aku kerja seperti biasa...tapi demamnya macam on off je...bila aku pulang dari kerja demam tidak kebah-kebah juga...kebetulan adik aku berada di rumah emak juga so aku minta tolong adik hantar ke klinik...jam sudah 9 lebih masih berasa di klinik...terlalu ramai org yg sakit...juga kanak-kanak lebih kurang sebaya Pina...dalam hati aku maybe musim demam sekarang nie dan juga keadaan cuaca yang tak menentu...bila sampai turn aku jumpa doktor...doktor check apa yang patut dan tanya aku berapa lama sudah demam...bila aku bagi tau doktor...doktor bagitau suhu demam pun sudah 38 gitu so doktor bagi aku surat untuk pergi ke hospital saja untuk ambil darah...takut sakit lain pula sebab sudah lama demam...dalam jam 10 lebih aku sudah berada di Emergency General Horpital Kuala Lumpur...disebabkan suhu agak tinggi doktor masukkan ubat ikut bunt**...Pina menangis jea mungkin tidak selesa...kemudian ambil darah pula...lagi la Pina menangis tapi tidak berlarutan, hanya sekejap aku sudah dapat pujuk Pina diam semula...setiap 10 minit my hubby asyik call tanya macam mana semua...agak lama aku tunggu result darahnya...dalam hampir 2 pagi baru aku dapat result darah...sudah habis doktor bagi keterangan...doktor bagi tau Sorfina kena tahan wad...Ya Allah aku paling lemah bila kena tahan wad nie...so aku tanya doktor kalau aku tak masukkan Pina dalam wad adakah boleh? Doktor cakap ok tapi kena makan ubat yang disediakan ikut waktu yang tepat...so aku minta ubat dan balik dan aku bagitau doktor aku akan datang esok...dan aku kena tandatangan untuk bertanggungjawab apa saja yang berlaku sebab aku tak masukkan Pina ke wad itu prosedur yang perlu aku buat...hampir pukul 2.30 pagi baru sampai rumah...sian adik aku esok nak kerja kena temankan aku...tima kasih ye ngah semoga Allah membalas jasa baik mu itu... da settle semua ubat-ubat aku bagi pada Pina baru aku tidur jam pun da 3 pagi...

15.05.2009
Merupakan Hari Lahir Nur Dini Sorfina...Sian my little girl nie hari nie sepatutnya sambut birthday die tapi Pina demam so aku tak de mood nak buat semua tu...pagi-pagi lagi aku da kejutkan Pina bangun untuk makan ubat...sian die nangis jea...hari nie aku tak buat apa asyik jaga Pina jea...dalam keadaan die demam nie asyik nak duk ngan aku jea...nasib la Akalili tak meragam tengok adik die macam nie...
Dalam 2ptg aku gi HKL semula untuk check sekali lagi...Alhamdulillah demam da kurang tapi darah masih tak memuaskan...doktor suruh aku buat pilihan untuk masuk wad atau tidak...aku minta pandangan doktor...so doktor cakap nak jaga sendiri pun ok sebab demam sudah ok...air dalam badan pun ok...cuma darah je sikit kalo jaga pemakanan ubat InsyaAllah ok...so aku pilih jaga di rumah jea...
Demam2 pun bantal busyuk ni jugak la pengubat Pina...kalo tak de bantal nie tak lena tidur...macam2 anak Umi ni nye...layu jea mata Pina...nak suruh die gelak macam citer kena buat...huhuhu...sedih jea...

2 comments:

Ms Haslina said...

memang tgh musim demam budak2 sekarang ni...kecian dia orang kan..

maidatul said...

tu la...kecian jea tgk...mudah2an cepat sembuh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails