Thursday 25 February 2010

alhamdulillah

 
Alhamdulillah... 

NurDiniSorfina 1 tahun 9 bulan anak ke-2 aku memang lasak...aku pun kena banyak belajar dari hubby sebab hubby memang sabar dengan apa sahaja karenah anak-anaknya...terima kasih bang sebab tolong i jagakan anak-anak kita. I tak lah sabar macam U...

Ermm Dini hari ini last akan pergi mengurut...alhamdulillah lah ada tempat untuk dihantar urut kalau tidak malam yang kena itu juga hubby ajak aku balik bentong suruh nenek aku sahaja yang urut. Tapi aku bincang-bincang ngan hubby takkan nak berulang 3 hari berturut untuk mengurut so aku minta hubby carikan sapa-sapa yang boleh urut...alhamdulillah dapat...tiga malam berturut-turut selepas maghrib hubby bawa anak-anak ke rumah pakcik tu untuk urutkan Dini. 1st day mengurut itu aku tanya hubby macam mana dengan Dini...alhamdulillah memang kuat...kali ini Dini memang tahan kata hubby...tak nangis tapi memek muka memang banyaklah...Alhamdulillah anak Ummi kuat ya...

Pada hal Dini baru sahaja baik dari terseliuh di tangan kiri sebab kuat sangat berlari than jatuh...dan alhamdulillah juga sebab kejadian terjadi di kampung so nenak aku ada boleh tolong urutkan...tapi nak urut tangan dia amatlah susahnya...punyalah takut sampai abis anak tekak nak keluar...sampaikan Akalili siap bagi kata-kata semangat kat adik kesayangan dia 
"adik...adik good girl kan, jangan nangis...adik kuat..." 
aku nak nangis pun ada nak gelak pun ada...macam-macam sahaja anak-anak aku nie...tapi alhamdulillah 2nd day nenak aku duduk rehat-rehat ngan dia sambil urut-urut tangan ok lah pulak...cuma nak pakai Daun Tembaga Suasa itu sahaja yang susah...hubby sempat pakaikan sehari sahaja itu pun sudah lewat malam baru dapat pakaikan...bila bangun pagi benda itu dulu yang dia cabut dari tangan dia...ermm anak...anak...tapi itulah permata hati kami...

PERKEMBANGAN Dini agak berbeza dengan Akalili masa umur sebaya ini...mungkin Dini banyak belajar dari Akalili so dia lebih cepat pandai itu dan ini...Alhamdulillah apa yang kami ajar pada Akalili, dia sudah boleh ajar pada Dini...aku dan hubby syukur sangat. DAN apa yang aku nampak Akalili memang sayang sangat pada adiknya...kalau kemana-mana adik mesti ikut...orang lain nak pegang Dini sekejap pun dia tak bagi...erm mudah-mudah Akalili akan jadi kakak yang bertanggungjawab dan akan jaga adik-adik dia nanti bila aku dan hubby sudah tiada nanti...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails