Thursday 11 August 2011

Nasi Briyani

Alhamdulillah semalam 9 ramadhan aku masak nasi briyani dengan ayam kari saja.
Semalam memang simple saja. Sebab teringin nak makan pula.

::: Nasi Briyani :::

 ::: Kari Ayam :::

::: Nasi ini aku punya sambil suapkan Akalili :::
::: Nak manja-manja anak dara aku sorang tu :::




::: 6 ramadhan 1432 / Sabtu :::
Seronok berbuka puasa pada hari Sabtu lepas. Ramai datang berbuka di rumah. Adik-adik aku, wan dan pakcik aku pun ada. Menu aku pada hari itu gulai lemak masak ketam + ikan merah masak sambal (untuk orang berpantang ini) + kacang buncis goreng. Ada juga yang sponsor lauk ayam berempah, kepak ayam madu dan kuih muih.

::: 7 ramadhan 1432 / Ahad :::
::: Menu :::
Sup ikan merah
Sotong masak kicap
Bayam merah masak air
Tauhu cina sos tiram
Salad


::: Nota Kaki :::
pagi-pagi buat dressing,
petang-petang aku memasak.
Alhamdulillah semakin sembuh.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails