Wednesday 26 August 2009

Bila puasa bersama...

Ahad 23 Ogos 2009Jam 4am aku bangun untuk panas2 lauk yang masih ada...hari nie aku Puasa...seronoknya sudah boleh berpuasa...makan sahur sama2...walaupun semalam makan jugak tapi hari nie lain sebab sudah boleh puasa...pagi nie Sorfina pulak yang bangun...siap makan nasi lagi...Akalili pulak sedap jea layan tidur...lepas makan kami konon2 borak sambil tunggu azan tetapi terbabas jam 6.20am baru sedar...hehehe...macam-macam...

Hari nie aktiviti adalah membawa Akalili dan Sorfina berjalan2 saja...Akalili sibuk nak shopping katanya...so ikutkan jea lah...malam abahnye da nak pulang semula...sedih jea...jam 10 lebih da keluar untuk ke bandar KL...sampai jea bandar tgk mcm tak bz jea jalan...dalam hati mesti kat Sogo tak ramai org...haa amik kau punya lah ramai org...parking pun jauh nun kat bawah...ok lah layan Akalili dan Sorfina beli baju2 dan barang2 yang mereka nak kan...
Petang sampai rumah terus melepek dan terlelap semua...nasib aku lelap sekejap jea jam 4pm aku da mula memasak...hari nie En Muz nak makan ayam goreng tepung so ikutkan...tapi aku memang agak fail sikit bab nak buat ayam goreng macam KFC tuh...macam tepung da aku guna dan ikut step lagi buat tapi bese jea aku tgk taklah rangup macam KFC...pastu aku siang Ketam nak masak gulai lemak ketam...bayam goreng...dan syokkk sambal bilis goreng mavalous...buah2an segar bersama kurma maryami yang sedap tu...itu lah menu berbuka...
sedih jap lagi member da nak pulang...walau apapun akma seronok dapat berpuasa bersama abang di awal Ramadhan ini...terima kasih...


Sabtu 22 Ogos 2009Jam 4am aku sudah bangun memasak untuk suami tersayang lah katakan...hehehe...Sambal sotong + Ikan kembung rebus goreng + Sayur sawi putih goreng + telur mata yang tak pernah ditinggalkan...last sekali aku masak nasi...jam 5am baru aku panggil hubby makan...Akalili pun sibuk nak makan Kueh Teaw goreng manalah tau kot kang En Muz tak lalu nak makan nasi tetapi nasi jugak jadi pilihannya...Akalili jea yang berselera makan Kueh Teaw goreng...hehehe nak jugak bangun sahur...

Seharian duduk dirumah...jam 5pm baru aku mulakan aktiviti memasak...seronoknya kalo dapat puasa bersama...menu berbuka hari ini adalah sangat simple... udang masak lemak + sambal bilis(faverat kami) + ikan goreng + telur dadar + buah2an segar dan adalah wajib kurma disediakan...kuih muih aku tak masak dan aku pun tak beli...berbuka kita tanpa mengikut nafsu...mula2 jea kot...hehehe...En Muz macam biasa pergi ke surau...aku dirumah sibuk mengemas dan melayan anak2...bila penat tidur jea lah...


Jumaat 21 Ogos 2009On the way ke rumah...dapat sms dari hubby...sms berbunyi "ada berita gembira nie...Abang on the way balik hari nie" sambil tersenyum aku membacanya...terima kasih Ya Allah memakbulkan doa aku...walaupun aku tidak mungkin dapat mengerjakan ibadah Puasa bersama at least aku dapat menunaikan tanggungjawab aku sebagai isteri untuk menyediakan juadah sahur dan berbuka puasa...sangat sukaaa...kepala sudah fikir apa aku nak masak malam nie...sampai rumah jea aku da keluarkan apa yang boleh dimasak...sambil memasak aku tersenyum rindunya aku pada die...hehehe...En Muz akan sampai b4 isyak...ye lah hari nie 1st day solat terawih so tak mou lah miss pulak...Alhamdulillah sempat En Muz ke surau...aku pulak duk rumah melayan perasaan yang sayu nie sendirian dalam bilik...anak2 sibuk bermain2...hampir jam 10pm aku dengar suara En Muz sudah balik...dan ajak kami keluar...anak2 semua gembira bila abahnya ajak keluar...aku ikutkan aje...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails