Monday 26 September 2011

Kejutan Demi Kejutan


Ermmm...apo yang torkojut tu ha...
Inilah en. suami ini suka suki kalau nak kemana-mana mesti last minit punya.
Kisahnya Sabtu minggu lepas tetiba ajak ke Temerloh ada wedding kawan satu sekolah..Sek. Menengah lak tu. Ingatkan main-main rupanya betul.

Aku pun terhengehlah iron baju anak beranak. Udahlah Sabtu pagi itu aku ada janji dengan sorang kakak ini. Aku order barang darinya. Akak ini tinggal di Melaka then ada kerja di KL dapatlah aku ambil by hand saja barang yang di order. Aku lebih suka gitu dari post post ni.
Aku pun tak pasti kenapa. Mungkin aku lebih suka jumpa dengan penjual itu sendiri.

Selamat ambil order di PJ. Terus gerak Temerloh. Jam 1400 sampai rumah pengantin. Masih ramai yang datang berkunjung so taklah segan sangat kan...

Tapi aku dan anak-anak yang makan dulu. En. suami biasalah sudah lama gitu kan tidak jumpa dengan kawan-kawan sibuk pula berbual.
Aku pun membawa diri bersama anak-anak. Tapi sekejap saja lepas itu en. suami turut join kami makan lauk kenduri.

Alhamdulillah sudah selesai makan...
Sorfina sudah meragam huhhuuhuhu...

Alhadulillah selesai makan jumpa keluarga pengantin dan aku pun berkenalan dengan kawan en. suami. Dan kami pun balik

Tapi tak balik pun pergi jumpa Along (my sil) memang menetap di sana. Kebetulan Along di KFC so kami jumpa disana.
On the way nak balik en. suami terserempak pula dengan best friend masa belajar dan kerja dulu. Dan kebetulan juga aku kenal kawan en. suami itu. Raflee namanya...sudah jadi tokey besar gitu. Ajakannya ke rumah terpaksa di tolak sebab kami nak ke Bentong pula.

Tapi sebelum balik Bentong hajat nak pergi pekena air jagung, lastly layan gak nasi dengan ikan patin...
Huhuhu kalau singgah Temerloh tak pekena ikan patin ini memang tak sah ler...

 Air jagung yang bestt....

Nampaknya ada orang lain lagi yang mengidam...waalaaa...
Nasi satu sahaja aku share dgn en. suami (^_*)

Sampai di Bentong pun sudah petang gitu. Lepak sambil layan CD udah jam 2200. Maka kami pun terpaksa gerak balik KL sebab esoknya ada jemputan sambutan raya di jabatan en. suami.


Ahad - 18.09.2011

Penukar plan yang berjaya (^_*)

Sudah siap berbaju melayu bersampaing bagai, alih-alih tukar plan.
Patut pergi sambutan raya tapi kami ke Manjung, Perak.
Rumah Angah (my sil). Macam-macam sudahlah pergi sehelai sepinggang semuanya.
Tapi en. suami memang suka saja tetiba ubah plan kalau aku rasa ok aku setuju sahaja.
Kalau aku rasa macam tidak masuk akal ermm tidak aku turutkan juga...
Persetujuan bersama adalah penting untuk mewujudkan suasana gembira kan...hehehe

Check cukup x nak bayar tol nih...

Pemandangan sawah yang sudah dituai padinya... 

En. suami sempat beli dua batang lemang...

Kebetulan sudah hendak sampai rumah Angah ada gerai jual lemang ini.
En. suami pun tidak membuang kesempatan yang ada.
Nanti mak buyung ini tarik muka lagi asyik miss nak makan lemang...
Tapinya mak buyung ini juga yang pilih.
Almaklumlah aku ini memang cerewet sedikit bab makan lemang.
Nak yang panaslah...nak yang lembutlah...macam2 kan...
Alhamdulillah pilihan tepat, lemangnya sedap...
Tapi rendang out..aku tak usik langsung.
Tak kena dengan tekak aku... :((


Dinner di Chef  Noodle House...
Tuan yang open table (^_*) tq...semoga murah rezeki tuan yea ;))

 Patutnya air aku fresh oren itu..
Tapi tukang ambil order hantar teh untuk en. suami, bukan teh O...
En. suami memang tak leh layan teh nanti angin...
Jawabnya mak buyung ini jugalah yang kena minum...

Nasi goreng ayam oren untuk aku.

 Yang lain menu chiken chop...
Akalili tak larat nak habis...bagi aku pun tak habis, 
lastly en. suami yang habiskan ;))

Semua ceria sambil menunggu pesanan...
Aku terlebih ceria sebab makanan sudah sampai...hihihi ;))

Family Angah.
Terselit juga anak dara aku sorang tu.
Seronok dapat jumpa kakak2nya...

Lepas habis makan malam itu kami pun gerak balik ke KL. 
Jam 2130 gerak dari Manjung dan jam 0030 sampai rumah.
Isninnya aku sambung cuti (^_^) syokkk duduk rumah merehatkan diri.

p.s : terima kasih buat Angah sebab sponser pakaian untuk kami sekeluarga \(^_^)/



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails