Thursday 22 September 2011

Scan --- 29 weeks

Petang Selasa lepas aku ke Klinik untuk buat scan. Dari minggu lepas lagi en. suami suruh pergi buat scan tapi aku asyik malas saja nak keluar kalau bab ke klinik itu. Tapi sebab rasa tidak sedap badan so kena jugalah ke klinik.

Ingat nak ke klinik yang di Jalan Genting Kelang Setapak tapi macam jauh pula so pergi Klinik Izdham di Taman Melawati sahajalah walaupun sudah tahu aku tidak berapa berkenan dengan doktor disitu sebab tidak mesra alam gitu kan.
Klinik Idzham di Gombak doktor yang in-charge part scan sudah pulang...
Sudahlah bila part scan itu macam tak confident saja doc tu buat penerangan suara pun keluar tak keluar...adoi aku rasa nak suruh dia stop scan and macam nak blah dari situ saja tapi aku sabar jelah...
Bila aku tanya keadaaan kedudukan uri itupun macam susah nak cakap...

Aku  :  Doktor kedudukan uri saya ok tak...

Doc  :  Ermmm...bawah sikit ni...
Aku  :  Bawah!!! bawah macam mana yer...
Doc  :  Ermmm...bawah ni...bawah sikitlah...
Aku  :  Habis saya nak buat macam mana iya...
Doc  :  Ermm...uri boleh ada kat mana2...tgk nanti datang scan lagi...kalo still macam itu, kena operatelah ni..
Aku  :  (Dlm hati --> alamak nak kena operate ke...TAKUT lah) Ermm apa yang perlu saya buat.
Doc  :  Takpe nanti datang scan lagi tgk macam mana.

Terus suruh aku bangun. Tak best langsung penerangan doktor tu. Lepas tu bagi aku gambar dan aku boleh keluar. Tak cakap apa-apa pun untuk orang yang takut macam aku ini..

Ini kat Klinik Idzham Melawati lah...kalo kat Klinik Idzham Gombak tu memang aku suka. Doktor yang suka bagi penerangan dan sentiasa bagi kata-kata semangat bila kita susah hati..
Huhuhuhu sedih...takut...kadang2 aku buat2 cool...
Mudah2an Allah permudahkan perjalanan aku hingga melahirkan anak yang aku kandungan ini.
Harap boleh bersalin normal...Amin...amin...amin...




5 comments:

Ms Haslina said...

napanyer juga doc tu. buat org takut je.
;((

maidatul said...

itulah pasal akak...udah berat mulut...memang x mesra alam sungguhlah...
Sodeh den...
:((

Pinkjambu said...

Assalammualaikum,

Terjumpa blog awak sebab saya tgh google review pasal Klinik Idzham di Taman Melawati tu.

Rupanya ramai yang tak berkenan dengan doctor kat situ, saya rasa nama dia Dr Siti. Tak payah doctor lah, nurse pon tak berapa nak friendly!

memang tak ingin pergi lagi! Dah la kita ni 1st time pregnant

maidatul said...

Wsalam....cik pink

ermm terkena benda yang sama juga ye...itulah harap doctor tu berubah :)

1st pregnant ye...baik pergi tempat yg lebih ok...semoga dipermudahkan u dan baby.

maYa said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails