Wednesday 7 September 2011

Persiapan Menjelang Syawal

Alhamdulillah akhirnya aku dan keluarga dapat berhari raya bersama keluarga dan sanak saudara. Makanya persiapan memang semua last minute lah. Nasiblah persiapan untuk Lili dan Dini sudah awal-awal lagi en. suami settlekan cuma cari sandal baru saja untuk mereka. Selalunya bab bab kasut or sandal ini memang aku akan beli last minute. Baju sedondon aku anak beranak pun aku minta tolong adik aku ambilkan di kampung. Sebabnya turn tahun ini adalah sebelah en. suami so memang aku tidak baliklah ke kampung. Selepas beraya di Kuala Pilah baru balik Bentong.

Tiga hari sebelum raya memang aku dan en. suami buat kerja yang tak pernah buat. Malam hari Sabtu dan Ahad itu aku berdua dengan en. suami memang sibuk lepas jam 2200 saja aku keluar jalan TAR dan jam 0300 baru sampai rumah dan Ahadnya lepas jam 2200 juga ke downtown pulak halfway berjalan tetiba hujan tetapi tetap redah hujan juga. hampir jam 0300 sampai rumah...huhuhu tak penah aku buat kerja macam ini. Padahal nak ari barang yang simple simple saja. Dua-dua hari ini juga aku bersahur di luar. Terima kasih buat emak sebab jagakan cucu-cucu emak tu.

Isnin pagi pula en. suami sibuk kejutkan aku pepagi buta padahal aku mengantuk gilo...Sebabnya ada lagi barang yang tidak dapat. 1st pergi bank settlekan apa yang patut. Pastu sibuk cari tudung aku lagi. Last last pergi kat butik Ratu itu juga cari tudung. Lepas itu pergi jalan TAR lagi cari songkok BIL sempat lagi en. suami sambar dua gulung carpet huhuhu...then terus ke Bukit Bintang masuk Sg. Wang cari baju yang en. suami tapi tiada. So masuk Parkson ha amik ko aku pilih pula pilahan aku. Dapat dua helai seluar + T-Shirt sehelai + Kemeja T sehelai... Puas hati pilihan aku kan...hehehe
Then balik dari pagi keluar hampir jam 1600 baru sampai rumah nasib lea anak-anak tak bising.

Lepas Asar baru gerak balik Kuala Pilah...Ermmm sampai bukit putus jammed walaupun jalan baru...huhuhu memang ngam ngam nak berbuka sampai rumah ummi...best layan rendang maman + sup tulang... terima kasih ummi dan ayah....

Nota kepala ::: Nanti sambung lagi lah...nak keluar kejap...





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails