Monday 16 August 2010

6 Ramadhan 1431H

Alhamdulillah...

Sudah masuk 6 Ramadhan 1431H...sekejap sahaja rasa sudah 6 Ramadhan kan...semoga ALLAH bagi kekuatan untuk kita semua dapat menjalani ibadah ini dengan sempurna, InsyaAllah.

Alhamdulillah puasa setakat ini aku rajin pula ke dapur..memang targetlah kononnya nak memasak sendiri tapi tapi kalau ada keinginan barulah berbuka di luar...ramai juga yang ajak berbuka diluar tapi setakat ini masih seronok berbuka dirumah...tapi kalau waktu bekerja menu adalah kena buat semudah mudahnya selagi boleh...hehehe kerana ada dalam 1jam 30 minit sahaja untuk siapkan semuanya...dan mudah kerja aku sebab semua lauk pauk aku siap dibersihkan di dalam peti sejuk...so balik balik je keluarkan dan buat rencahnya sahaja...ini adalah menu Ramadhan aku kali ini...

1 Ramadhan
Sup ayam
Sayur campur
Sambal Petai (adik bagi)

2 Ramadhan
Sambal ikan merah
Kobis goreng telur

3 Ramadhan
Ayam kicap
Kobis goreng

4 Ramadhan
Gulai lemak daging + kentang
Sambal udang
Sawi putih goreng
Kuih ketayap (kuih gulung)

5 Ramadhan
Asam pedas ikan merah + bendi
Telur dadar
Masak lemak sayur labu

Gulai lemak daging

Sambal udang

Sawi putih goreng

Kuih ketayap (kuih gulung)

Erm yang aku sempat snap pic pada 4 Ramadhan saja yang lain tak sabau nak berbuka...semalam pun nak snap pic tetiba bateri habis erm selamatlah aku berbuka dulu... tapi memang aku seronok sebab semua aku masak walaupun simple...alhamdulillah...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails