Monday 30 August 2010

hujung minggu...

Salam 20 Ramadhan 1431

Hari yang sunyi di office...pagi tadi perjalanan ke office tak busy mungkin orang sambung cuti kan...esok cuti lagi MERDEKA...tapi duduk di rumah saja...kekanda perlu menjalankan tugas demi negara...harap adik aku jadi lah datang ke rumah esok tidak lah bosan sangat...pasti datanglah mak buyung sorang tu sebab mengidam nak makan sambal sotong yang kakak dia ni masakan...

Sabtu lepas,
Aku punyalah busan duduk dirumah En Muz sekarang sibuk dengan kelas dia...ohh aku lepas siap segala macam semua kerja rumah sudah tidak tahu hendak buat apa lagi...penyudahnya lepas tidur...tidur...nak masak pun barang belum beli nak keluar memang aku tak larat...ingat kelas En Muz abis awal rupanya erm sudah petang gitu baru habis...ohh....En Muz balik suruh siap-siap untuk berbuka diluar sekali shopping barang dapur...erm aku pun ok lah...langkah pertama cari makanan untuk berbuka tapi tiba-tiba En Muz pergi drive thru McD pulak er...layan je lah...nasib ada ice lemon tea aku...habis makan terus ke Carrefour punyalah jauh pergi erm ok lah tak ramai sangat orang kat sini...solat mahgrib dulu barulah shopping barang dapur...sudah settle semua barulah ke restoran kegemaran kami makan nasi hidang...lauk sup ekor --- sedap untuk tekak yang  tak sedap nie, sayur kailan goreng, telur dadar, sotong goreng garing --- tak sedap pulak rasa sebab tekak problem kot...air pun minum teh o panas + air suam jea...ais blanded durian belanda tak usik langsung...

Ahad pula,
Ok la duduk dirumah jea...sebab adik-adik perempuan aku nak datang so aku kena masaklah...menu untuk berbuka adalah gulai lemak udang + daging black paper + sayur campur itu jea aku masak...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails