Thursday 5 August 2010

kena juga daftar...


Erm minggu yang agak busy dengan perkara-perkara di office dan peribadi...hikhikhik... Adoi tengah pening aku fikir pasal mendaftar untuk mengundi ini. Tiba-tiba meeting kali ini (selasa baru nie) asyik cerita pasal mengundi dan siap tanya siapa yang masih belum mengundi...dan jawabnya aku dan my pren lea kami berdua saja pulak tu...adoihai...aku bukan tak nak mengundi tapi tak tahu lah nak undi siapa dan aku memang kurang ambil tahu pun pasal nak undi-undi nie...Mengikut orang pergi mengundi dan tunggu rajinlah pulak...hehehe...nak buat macam mana kan...tapi wan(nenek) dan FIL aku bising kenapa tak pergi daftar dan mengundi sebelum ini...tapi aku buat pandai jer lah...hikhik...

Tetapi setelah tiba-tiba perkara ini diutarakan didalam meeting ahh aku macam kena buat jugalah nie...nanti bos aku asyik tanya jea bila meeting akan datang dan datang bosan pulak aku...sudahlah semua orang pakat pandang2 aku...aku tahulah aku nie cun hihihi...

Tapi masih ada empat juta warganegara yang layak mengundi tetapi masih belum berdaftar dengan SPR dan kebanyakannya terdiri daripada golongan muda berumur 20-an. Ini Pengerusi SPR lah kata pada awal tahun 2010 mungkin mereka telah buat pemerhatian. So aku tak lah ralat sangat tapi tak ralat-ralat pun aku kena gak buat malas da nak dengar bos aku tu membebel nanti...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails