Monday 4 October 2010

Enjoy di hari cuti.....dan Filem Muzikal....

 
 
  Antara pics from Magika...

Erm hari nie mata aku ala ala malas pulak nak buka...tapi alhamdulillah bangun pagi tadi ok jea sedar...semangat juga nak ke office tapi bila sampai office malaslah pulak...rasa mata nie nak tidur jea...kalau kat rumah pun confirm aku tidak tidur jugak sebab banyak kerja kat rumah yang menunggu tu...

Apapun aku seronok sebab aku baru balik dari jalan-jalan. En Muz tiba-tiba pulak nak berjalan ke Manjung pada cuti baru ini...last minute punya plan...sudah lewat malam aku berkemas kain baju untuk ke Manjung...dalam jam 2300 aku gerak dari KL before tu hantar wan aku dulu...ishh lama jugalah aku tak jalan jauh-jauh tengah-tangah malam gini semenjak ada anak-anak...tapi Jumaat tu seronok pulak rasa...teringat zaman kami berdua, memang selalu kesana sini tengah malam...dan sudah jadi kebiasaan dulu-dulu masa berdua dari Seremban - Bentong nak pergi ke nak balik ke memang cari masa tengah malam nie jea...la nie slow sebab kesian anak-anak jarang-jarang boleh la...so sampai Manjung pun jam 0230, sian my SIL terpaksa bangun dari tidur...hubby pulak siap makan dulu baru tidur...aku pulak opsss sorry tidur lebih nikmat bagi aku...so aku pilih untuk tidur...hehehe...

Sabtu pulak petang Angah buat open house so layan open house Angah jea nak kuar pun da malas...malam da settle semua lepas Isyak En Muz ajak keluar tengok filem muzikal saja nak layan anak-anak kecil...lagipun Akalili dan Dini seronok sebab ada sepupu mereka sekali so erm ok lah layan...movie start jam 2130 sampai dalam jam 2105 lepas beli tiket macam biasa beli popcorn dan air...masuk panggung layan popcorn jea lah dulu sebab skrin x on lagi...dalam jam 2310 sampai rumah nak hantar Dini yang sudah tidur ke bilik tup tup dengan aku sekali tidur...sedar-sedar sudah subuh...memang penat sungguh...

Pagi Ahad masa subuh tu still hujan...plan nak gi mandi laut kat Teluk Batik. Bila bangun jam 0830 hujan da berhenti so terus siap-siap nak gi Teluk Batik memang tak breakfast langsung...padahal Angah da siap buat air bagai tapi nanti kenyang tak syokk lak nak main air kan...Sampai Teluk Batik anak-anak dan En Muz jea mandi...aku lepak atas kerusi malas yang En Muz sewa 2 biji...so aku tengok dorang mandi dari jauh jea lah...hehehe dalam hati erm ok lah En Muz boleh jaga anak-anak kami kalau ramai...seronok tengok mereka mandi manda...last last Dini dan sepupu dia Amirul yang tua setahun dari Dini lepak ngan aku sambil layan goreng pisang yang agak keras bancuhan tepungnya...dalam jam 1130 semua sudah naik untuk siap-siap balik...bila sampai rumah tengok Angah pun da nak keluar...alang-alang keluar En Muz ajak lunch terus...so kami ke Nasi Ayam Mama kat Manjung...best nasi ayam dia...before nie pun kami memang pernah makan kat sini so layan lunch kat sini je lah...

Jam 1430 gerak balik...sampai dalam jam 2000...yang kelakarnya sampai di Restoran Jejantas Sungai Buluh nak makan kat sana...kejut dua beradik tu...tiba-tiba Akalili tak nak turun nak balik rumah terus...Dini pun sama tak nak turun so En Muz pandang aku...aku pun ok jea bang kita balik jea lah...lagi pun sebenarnya kami masih kenyang...sebab on the way tadi pun kami makan roti jala yang Angah bekal...banyak sungguh dan sedap...tq Angah...

2 comments:

Lyndha said...

uhhh balik manjung ke. angah wat open house ekkk...dh lame tak jalan sane...

maidatul said...

hehehe...tetiba lak andak ajak pergi so on jea lah...takpe free nanti kita gi sama-sama... ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails