Friday 22 October 2010

KeLmarin...dan SemaLam...

KeLmarin...engkau datang menjemput aku...bila sampai rumah aku terus makan...sup ayam dan sambal ikan bilis yang sudah siap dimasak...alhamdulillah sedappp...lepas solat maghrib aku ajak kau keluar...kebetulan engkau pun nak jumpa kawan so...ok lah...tapi tiba-tiba on the way tu lupa nak buang sampah yg diletakkan diatas bonnet tu kan dan berteraburlah jatuh diatas jalan raya...oh marah sangat nampaknya kereta-kereta di belakang semua...kalau aku pun mungkin marahkan mengganggu lalulintas kan...kan... aku pun dengan muka yang agak gerun pandang ke arah pemandu...tu lah pasal masa nak bawa kereta masa tu jugak lah nak bercakap dengan telifon...adoiii buat aku hangin jea kan...tak pasal-pasal kena aku membebel (mohon ampun dari hujun rambut sampai hujung kuku kaki)...

So malam itu untuk meredakan hati aku yang membara En Muz bawa kami layan satay kajang...kebetulan nak jumpa member kat Danau Kota dan Kajang...dan aku pun memang macam da lama nak makan satay kan...
Alhamdulillah dapat gak makan...

 
 Satay ayam 15 cucuk & daging 10 cucuk...
Itu pun tapau balik tak habis...yg mkn cuma aku, En Muz & Dini jea...

 
Dini layan 2 cucuk satay ayam...
Layan nasi impit kuah kacang jea...

 Selasa hari tu lepas balik kerja aku masak pengat labu...Labu yang bawa dari kampung...separuh masah gulai lemak dengan pucuk manis...separuh lagi tu yang aku buat pengat...

Pengat labu dan gula kabung sudah atas dapur...

 
 Sudah siap masak...aku campur sagu...sodappp...


Semalam pula...pagi-pagi lagi aku sudah bangun dari tidur sebab En Muz tak de dalam bilik...rupanya dari kul10 hubby ngadap kerjanya...bila aku bangun jam 0430 semalam tu barulah dia siap kerja so sudah nak jam 0500 baru nak tidur...nasib lea larat nak kek kerja...aku pula awal juga sampai ke office sebab pagi tu aku dan beberapa staff BLT akan ke Sepang tengok site LCCT yang baru tu untuk tengok kerja-kerja "Dynamic Compaction"...On the way tu hujan tapi bila kat sana panas boleh tahan gak lah...hampir setengah hari gak duk site...jam 1300 camtu da balik sampai-sampai terus ke kantin tapau nasi lapar bangattt masa dorang lepak kedai mamak aku tak makan pun bukan per aku da stop layan makanan dari kedai mamak...

 
Kerja-kerja "Dynamic Compaction" ---> soil improvement 
by using high impact rolling dynamic compactors..

 Lama tak keluar...

Masa tapau nasi tu aku singgah kedai ustaz tu lagi...
Alhamdulillah majalah aku nie sudah ada balik...
So amik dua sekali yang aku miss to buy hari tu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails