Tuesday 23 November 2010

make her bored...


With reference to picture above....already time children that studying to rest and end their school term...but different on the other hand with Akalili...just now time loafing watch TV Akalili sigh at me..."ummi...akak nak buat apa nie, akak tak boleh duduk diam..." haiya...aku tak tau nak cakap apa da...Makanya itu semuanya tanggunjawab En Muz menguruskan anaknya bila sudah tidak boleh duduk diamkan macam abahnya juga...

Nur Akalili Hanis mean cahaya mahkotaku yang beriman... dan bukan itu saja bagi aku dan En Muz, Akalili seorang anak yang sangat peka pada semua keadaan, aku dan En Muz bersyukur pada Allah kurniakan Akalili kepada kami...semoga kamu jadi anak yang solehah ya Akalili...setiap kali abahnya bagi tazkirah setiap kali itu jugalah airmatanya menitis....kesian Akalili masih baru belajar mengenali itu dan ini serta banyak benda yang perlu di ajar perlahan-lahan...

Tapi yang membuat hati Akalili terguris apabila En Muz sentuh tentang menghormati ibubapa dan hormati orang tua...bila part suruh jaga kami masa tua nanti terus Akalili bangkang...katanya aku dan En Muz tidak boleh tua dan tidak boleh mati...bila aku dengar, aku pun explained baik-baik tapi Akalili still tak boleh terima dengan itu semua...sampai beria-ria Akalili nangis dan aku tidak sanggup tengok Akalili nangis aku kata "oklah...akak jangan nangis doakan ummi dan abah sentiasa sihat dan muda..." tu saja ayat yang boleh redakan tangis si anak kecil ini...


 
p/s ---> kemana ya destinasi cuti sekolah kali ini...mesti seronok...

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails