Wednesday 29 June 2011

Darah dan Air Gula...

Setelah tiga belas jam aku berpuasa jam 1100 baru dapat makan. Alhamdulillah kenyang, makan nasi berlauk ayam goreng + sambal sotong + bayam goreng = rm3.50 murahkan mungkin nasi separuh kot. Lepas makan layan air oren tropicana twister.

Hari ini aku ada appointment di klinik so pagi-pagi sudah ke klinik...Hari ini ambil darah dan minum air gula. So dari jam 2200 malam tadi aku kena berpuasa untuk ambil darah dan minum air gula. Selepas ambil darah kena minum air gula, alhamdulillah tak sampai 5 minit aku habiskan terus jumpa nurse dan nurse suruh datang dua jam lagi so aku boleh pergi mana-mana aku nak la kan. Apalagi aku balik tidur lea hihihi tapinya nurse pesan jangan makan dan minum selain plain water jer. erm yer lah. Aku balik air kosong pun aku tak minum just balik tidur saja... Jam 1030 aku pergi semula klinik, nasib lea rumah dekat dengan klinik. Tak sampai 10 minit nama aku dipanggil sebab sudah dua jam kan so kena ambil darah sekali lagi dan boleh balik. Terus boleh makan dan terus ke office.

Sudah lepas part minum air gula hehehe. Bagi aku takde la teruk sangat macam orang cakap sampai nak bersulamkan air kosong. Bagi aku kalau bersulam dengan air kosong mungkin aku boleh muntah sebab banyak minum kan. Entahlah cara orang berbeza-beza.
Part ambil darah pula, 1st time ambil ok. 2nd time ambil susah pula darah nak keluar sampai tiga tempat cari baru darah nak keluar. Mungkin aku sejut kot hari kan hujan. Aku ini kalau sejuk-sejuk darah dan dan nak beku huhuhu. Lenguh-lenguh dua-dua lengan tangan aku.

Lepas ini appointment aku dalam bulan puasa pula. Sudah tidak lama kan Ramadhan nak datang. Rindu rasanya nak sambut Ramadhan :))

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails