Thursday 23 June 2011

pabila larut malam ( ^__^ )

Satay dan kepok lekor...

Apabila asyik muntah-muntah dan pening-pening keadaan makan minum aku memang tak tentu arah...kekadang boleh telan kekadang langsung tidak boleh terima apa pun...sampai aku mengalirkan air mata mengenangkan tekak aku yang tidak boleh terima itu ini dalam waktu-waktu tertentu...puas aku cuba yang ini tak sedap cuba yang itu pun sama sudahnya puaslah hubby melayan karenah tekak aku yang terkadang ok terkadang tidak.

Tapi malam-malam la ni aku memang layan makanan yang gitu-gitu jer, nasi memang aku sudah tidak boleh masuk lagi. Dan sekarang ini aku suka makan roti gulungkan dengan sausage black paper nie erm besttt tambah sos cili bagi pedas lagi. Slalunya dua ketul je aku telan lepas itu x boleh da.


Bila keluar pula aku suka order makan yang biasa-biasa saja alhamdulillah semua yang aku nak ada like kepok lekor tu kan ada pula malam-malam. Sampaikan hubby cakap kat aku ada berapa orang baby dalam perut aku ini. Kejap nak makan itu kejap nak makan ini tapi makan sikit da tak makan. Ntahlah tekak aku memang tak tentu arah sungguh. Kadang kalau hubby cuti rajin juga carikan aku air yang sedapkan tekak aku ini like AppleLime dan makanan kesukaan dan rajin juga hubby datang lunch dengan aku. Sebabnya aku memang selalu merungut waktu lunch aku bosan tak tahu nak makan apa.

Di awal pregnancy ini juga hubby kerap ambil cuti temankan aku walaupun aku bekerja. Kadang-kadang aku kecian juga pada hubby dengan kerja yang banyak tapi kadang-kadang terpaksa meluangkan masa untuk uruskan anak-anak dan aku yang tak tentu arah ini. Mungkin sebelum masuk trimester ketiga keadaan sebegini sudah ok.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails