Monday 13 June 2011

Seperti biasa (^-^)

Salam pagi Isnin.....

Alhamdulillah hari ini sekolah bermula semula. Aku pun seperti biasalah semula, kena bangun awal untuk tidak menyesakkan diri di jalan raya nanti ;) dan menghantar Cik Akalili hanis ke sekolah. Semangat sungguh aku tengok Akalili hendak bersekolah. Malamnya sebelum tidur siap suruh aku kejutkan dia jam 0500 semangat berkobar betul nak pergi sekolah. Alhamdulillah anak sulung aku ini kalau bab-bab sekolah or belajar ini nampak minatnya datang sendiri tanpa aku paksa-paksa syukurlah. Cumanya aku yang tak larat nak layan dia pantang ada waktu terluang aku ini mesti ada saja benda yang Akalili akan tanya. Waktu nak tidur itu walau sudah baca doa tidur pun still sempat tanya aku pasal matematik padahal di sekolah pra nyer pun belum belajar bab tambah tolak ini tapi memang pun aku, bila ada masa lapang aku memang ajar nya di rumah. Mungkin Akalili berminat juga macam aku berminat dengan nombor-nombor ini. Alhamdulillah semoga Akalili jadi anak yang bijak pandai dan berjaya di dunia dan akhirat ya sayang...

Ada hati nak bawa kapal Jebat ini...
Ini masa kami pergi Lumut dari Lake Town Resort ;)


2 comments:

p@kcikLie said...

berapa umo Akalili ni ye..emm cm anak pmpuan bonsu saya..Hanis namanya..tp dia dah darjah 4. Semoga tercapai apa yg diharapkan oleh keluarga anda.

maidatul said...

Alhamdulillah Akalili 6tahun, da sekolah pra pun...yup samakan nama mereka Hanis-yg beriman maknanya... InsyaAllah mudah2an menjadi seperti apa yang family harapkan :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails