Thursday 30 June 2011

semoga ALLAH permudahkan untukmu Sayang...


Alhamdulillah sampai hari ini Cik Sorfina aku ini tiada apa-apa dan sihat. Mudah-mudahan ALLAH permudahkan kesihatannya. Ceritanya 4 Jun 2011 hari tu pergi ke Perak untuk ke Majlis Pernikahan Cik Anem now sudah Puan la kan. Sabtu itu selepas Asar Majlis akad nikah berlangsung. So kami check in dulu kat Bukit Merah Laketown Resort. Sampai rumah pengantin, kadi sedang sibuk bagi penerangan kat bakal pengantin lelaki. Sesambil itu aku duk la dengar benda-benda yang aku pernah lalui dahulu kan.

Tetiba Sorfina nak air kebetulan memang ada air dekat dengan aku itu yang dia sibuk nak air. Oklah aku pun ambil dan bagi pada Sorfina. Tapinya Sorfina ralik dok minum air sambil mulutnya di bibir cawan. Lama kelamaan dengan tidak semena-mena cawan yang masih di bibir mulutnya pecah, memang cawan kaca itu agak nipis di bahagian atasnya. Aku terkejut terus bawak Sorfina keluar. Ya ALLAH masa itu memang aku sudah takut sangat hubby yang sibuk duk settlekan semua. Sambil itu Sorfina sudah menangis aku lagilah takut. Bila semua kaca serpihan sudah keluar dari mulut hubby sibuk duk cantumkan pada cawan untuk tengok kalau-kalau ada yang masih ada yang kosong. Alhamdulillah semua yang hubby cantum ada maknanya serpihan itu semua keluar dari mulut Sorfina. Lepas itu hubby duk suruh Sorfina berkumur dan buangkan air itu nasiblah kami memang ajar berkumur so memang tidak ada masalah.

Alhamdulillah juga tiada luka-luka pada bibir atau pun di dalam mulut syukur sangat. Sudah hampir sebulan berlalu Sorfina sihat dan mudah-mudahan ALLAH permudahkan segalanya buat Sorfina. AMIN.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails