Sunday 24 July 2011

Ketenangan Terserlah

Pagi pagi Ahad ini mata aku sudah kuyu saja, itulah yang aku layan internet kalau tidak confirm memang jauh la sudah melayang-layang di awangan dengan cuaca yang agak mendung masih boleh terasa kesejukan suasana di kampung ini.

Pagi sudah ke pasar. Balik masak pula nasi lemak pagi pagi ini erm confirm lah lepas makan mata kejap pejam kejap celik kan. Yang pasti en. suami sudah lama ke awangan padahal ajak aku keluar tapi awal awal lagi sudah dibuai mimpi mungkin mimpi yang indah sebab aku kejut pun tidak sedar. Ermm itulah nikmat duduk di kampung ini. Kalaulah ada rezeki aku dapat bekerja di kampung alangkah indahnya dunia.

Ermmm sebab sudah breakfast yang heavy kan pastilah lunch kami dilambatkan. Tapi masak sudah pasti seperti biasa cuma makannya sahaja lambat. 

Erm bila balik kampung juga pastinya makanan untuk lunch aku sudah berubah bila saja wan aku tanya nak makan apa pastinya jawapan aku masakan kampung lah pilihan nombor satu... semalam masak gulai lemak pisang emas muda bersama udang besar + ikan bawal sweet sour + sambal udang, ulam pula kacang botol dan timun sampai dinner lah makan lauk itu.

Malam tadi aku layan cerekarama dan surprised nya cerekarama itu ceritanya sambungan dari cerita Mentera Anjasmoro...Hari itu kan Mentera bila sambungan sudah sampai ke Sumpahan Anjasmoro. Hampir satu jam layan cerita itu PakTeh aku beli satay yang dekat simpang nak masuk ke kampung aku itu. Ermmm satay kat situ memang famous la kat Bentong ini siap ada buka facebook lagi Satay Pak Cu Bentong.


Now sambil sambil aku mengadap blog ini aku layan air batu campur pula. Lauk untuk lunch sudah siap terhidang. Pajeri terung + asam pedas ikan pari + kari ikan merah dan sotong masak kunyit. Gambar pun tak upload lagi aku nak letak. 

Erm dari semalam nak ke Chamang Dam tapi cuaca tidak mengizinkan kalau tidak sudah pasti akan picnik ke sana.


nota kaki : semalam baru dapat pi hantar baju tempah, 
beli kain sudah berzaman nak hantar tak hantar2,
lelama semua kedai di KL xde sapa nak ambil,
kalo tidak kena beli yang sudah siap sajalah...

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails