Friday 8 July 2011

makan...makan dan makan... (@__@)

Sambal yang berasingan dengan ikan bilisnya :))

 Sambal bilis yang banyak bawangnya ;))
Sodap banyak bawang...nyum..nnyum...

Sambal ikan bilis yang aku masak Sabtu lepas. Tetiba masak dua sambal. Sebabnya aku sudah teringin bangat nak makan sambal ikan bilis yang banyak bawang gitu. Selalunya kalo nak makan sambal bilis banyak bangat bawangnya confirm lea makan kat umah di Pilah. Sudah lama gitu tak makan sambal gitu nasib lea masa ke Perak awal bulan Jun hari tu Angah masak nasi lomak ermmm sodap dapat makan sambal gitu. Dan kebetulan ramai yang datang umah Sabtu lepas so masak nasi lemak dan masaklah dua sambal takut adik aku tengok sambal banyak bawang da tak laju makan...Makanya lunch kami pun bernasi lemak lagi...Tapi aku idak lea makan da waktu lunchnya sebab ada orang nak open table malamnya. Hehehe so kenalah perut kosongkan baru syok layan makan-makan...itu pun kalo la boleh makan sebab kebiasaannya bila malam menjelma menu aku memang bukan nasi da...


 Siakap Stim...
Memang layan...

 Kerapu Tiga Rasa...

 Sotong Tepung...
Kureng huhuhu :(

 Sayur Campur...
Tak makan pun...

 Kerang Bakar...
Layan juga yang ini ;))

Telur Dadar...
Always...

Malamnya kami ke Sri Gombak. Port biasa aku hehehe...Dan part meng order pun pastinya kakak sulung inilah kan...hehehe kejam kejam tapi semua licin...

Aku order jea bagi pihak mereka tapi yang aku layannya cuma Siakap Stim dan Kerang Bakar dua lauk tu sahaja yang aku berianya plus sedikit nasi...semua lauk pauk aku buat dua set...kerang saja yang tiga set...Now aku sudah tahu kalo nak makan siakap kena masak stim baru aku boleh makan kalo tiga rasa memang aku kureng sikit siakap nie...Lagipun sebab boleh layan Siakap Stim ini sebab dia masam-masam kan so kenalah dengan tekak aku yang tengah mengandung ini (^_^)...


Lepas makan semua kekenyangan (@_@)

Lepas habis makan aku bagitahu dengan emak dan semua boleh balik dulu sebab aku nak cuci pinggan tak cukup duit nak bayor hehehe order satu lagi fresh oren. Sodap pulak layan fresh oren memalam kan...hehehe
Malam tu hubby punya kekasih gelap sudah ambil so aku pergi sana naik kekasih gelapnya lah. So terpaksalah puteri2 aku tumpang pakcik makcik depa punya kereta. Hubby excited nak bawak aku naik kekasih gelapnya itu...terasa seperti baru berkahwin pulak hikhikhik...


2 comments:

PCL said...

sambal ikan bilis..memang tak jemu2 pCL makan...looking good bila terpandangnya di sini.

maidatul said...

itulah kan pCL...memang tak pernah jemu...nak2 makan dgn nasi panas itu pun sudah jadi :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails