Tuesday 2 March 2010

i'm working today...

Alhamdulillah..

Walaupun perut, tekak, dan hidung aku tidak berapa selesa tapi aku sudah masuk kerja. Semalam aku cuti sakit dan hanya berehat dirumah tapi aku tidak rehat sangat pun nama pun perempuan, ibu dan isteri sakit atau tidak mesti ada sahaja kerja yang hendak dilakukan walaupun sudah dibantu oleh orang tersayang. Cuma tidaklah banyak kerja yang aku buat, buat mana yang mampu sahaja.

Masa kerja pada hari Khamis lepas keadaan aku pun sudah tidak berapa selesa. So masa cuti hari Jumaat tu aku duduk rumah sahaja. Sabtu memang aku terus down paginya ok lagilah tapi bila sudah petang-petang gitu aku sudah teruk dengan tetiba aku telah mendapat diarrhoea. Sudahlah badan aku lembik terus dan setiap tiga empat jam sekali aku akan ke toilet...Ya Allah memang aku sudah tidak larat sekali...makan pun aku sudah tidak boleh masuk...bila makan rasa tekak nie loya nak muntah saja so aku tak makan langsung hendak keluar ke Klinik pun aku sudah tidak larat memang tak boleh buat apapun just berulang ke toilet dan tidur sahaja kerja aku sampailah ke petang Ahad itu baru aku ada kekuatan sikit untuk ke Klinik...lepas aku sudah ambil ubat terus hubby tapaukan bubur untuk alas perut than boleh makan ubat. Dan selepas solat maghrib baru aku ambil ubat dan aku terus ketiduran hingga empat jam gitu itu pun hubby kejutkan suruh aku solat isyak dulu baru sambung tidur sebab tengok aku syok jea ketiduran nanti terbabas terus.

Maka aku pun bercuti sakitlah semalam. Dan hubby pula agak kurang sihat agaknya berjangkit dari aku tapi malam tadi sudah pergi klinik tapi tak nak ambil mc. Hubby memang orang yang payah sangatlah untuk mengambil cuti sakit ini. Tapi time aku kena pandai pula suruh aku berehat dirumah...abang...abang...Semoga cepat sembuh ya...doaku sentiasa bersamamu.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails