Monday 29 March 2010

movie again

Masa sibuk En Muz surfing internet cari cerita menarik untuk ditonton, tiba-tiba DRAGON yang sedang fly bersama TUANnya dalam ruangan screen PC itu...tiba-tiba juga dua budak kecil itu bising...Ummi dragon...Ummi dragon...hah apa mereka kata aku dragon..aku kata 'kenapa nie'...yang kecil menunjuk kearah PC sambil berkata 'agon...agon..' oh baru aku tau....sambil tersenyum hubby cakap siap-siap kita bawa mereka tengok dragon...aku senyap jea lah sebab banyak kerja yang aku nak buat pada hari-hari cuti ini dirumah...nasiblah hari ini aku bangun awal siapkan breakfast, mengemas dan kerja-kerja sewaktu dengannya. So tak lah kalut sangat aku nak pergi menonton nanti.

How to train your DRAGON, erm jalan ceritanya sangat simple tetapi menarik. Tetapi ada juga part yang berat untuk kanak seperti Sorfina sebab dia agak takut bila part lawan-lawan ini. Tidak macam Akalili mungkin dia sudah tahu itu hanyalah kartun semata-mata...hehehe...setiap kali menonton movie kartun ini anak-anak mesti riuh rendah...nasiblah memang cerita budak-budak memang semua budak-budak yang datang menonton begitu...ada juga yang siap menangis bagai...Alhamdulillah puteri-puteri aku cool jea sambil gelak ketawa...hehehe..

Synopsis,
About ’How to Train Your Dragon’
‘How to Train Your Dragon’ tells the story of a young Viking called Hiccup who is owner of mythical creatures, and wants to follow his tribe's tradition of becoming a dragon slayer.

After capturing his first dragon, he does not feel like killing it, so he befriends it. The movie features voices of Jay Baruchel and Gerard Butler, and is currently being played in 4,055 theaters and 185 Imax venues, according to Box Office Mojo. 

“We are really anticipating some long-term playability based on these strong reviews and word of mouth. I think audiences obviously are very excited about the recent 3-D offerings. DreamWorks Animation is making all of our movies in 3-D going forwards,” said Anne Globe, head of worldwide marketing at DreamWorks Animation.


Pada malamnya pula kami menonton lagi yang ini aku tidak tahu pun cerita apa yang akan ditonton. En Muzlinor hanya bagitau yang malam itu ada book tiket lagi untuk ditonton tetapi hanya kami berdua, kebetulan bonda berada dirumah dan anak-anak sudah tidur so aku minta tolong bonda jagakan mereka...terima kasih mak...DAN ini juga pertama kali aku menonton mid-night yang sangat lewat...huhuhu 3 pagi lebih gitu baru sampai rumah DAN Alhamdulillah boleh bangun pagi...
The Lovely Bones cerita yang aku rasa sangat sedih...bergenang jugalah air mata ini...ingatkan aku sorang rupanya hubby pun sama...erm sudah manusia namanya mesti naluri belas kasihan itu ada kan...   

Synopsis,
The Lovely Bones is the story of a 14-year-old girl from suburban Pennsylvania who is murdered by her neighbor. She tells the story from Heaven, showing the lives of the people around her and how they have changed all while attempting to get someone to find her lost body.

2 comments:

Ms Haslina said...

lovely bones...mcm best..nanti nak suh hubby donlodlah...nak pi panggung....ermm..x mungkin kot...

maidatul said...

best...citer keluarga bahagia...tapi sedih...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails