Wednesday 10 March 2010

rubik's cube.......dough........



Erm minggu lepas sibuk mencari rubik's cube nie lah pula. Mulanya Akalili yang sibuk nak main benda nie. Akalili beli di kedai area rumah itu jea yang kecik kecik sahaja and last dia punya abah pula yang sibuk mencari dan berusaha gigih untuk belajar menyelesaikan masalah rubik's cube ini. Punyalah banyak tempat aku cari rubik's cube ini lastly hubby search dan ianya hanya ada di TOYS'R'US seperti yang hubby search...so semalam kami ke Midvalley untuk cari cube itu...Now hubby sibuk nak ajar Akalili buat menda ini sebab dia terujalah kot ada budak dalam usia 3 tahun sudah boleh settlekan problem rubik's cube ini. Dan semalam malam aku sibuk tengah iron baju sesambil itu hubby cakap..."nanti abang ajar mar buat nie ye..." siap tunjuk kat aku cara-cara dan sebutan-sebutan note untuk settlekan sampai anak aku Akalili pun sudah pandai sebut note yang digunakan...erm aku angguk jelah sebab niat murni hubby aku itu nak mengajar aku permainan IQ sebabnya aku paling tak suka permainan IQ nie...last permainan IQ yang aku selalu main ngan hubby adalah chess lepas itu aku da syok ngan game aku sendiri...hehehe....sekali-sekala aku layan gak IQ game ni tapi kalau nak focus bab-bab IQ nie aku kureng sikit...hehehe...

--- Akalili pula menambah koleksi dough pula ---

Setelah penat berjalan kami ke KFC untuk mengisi perut yang tengah berkeroncong...asyik sibuk mencari rubik's cube itu lupa nak isi perut...ok kita makan duluu....erm ini adalah salah satu aktiviti Akalili apabila masuk KFC atau Mc D....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails