Sunday 27 December 2009

Cuti--cuti...part 2...

Ermmm malam nie sejuk jea...yelah petang tadi hujan lebat sungguh di kawasan rumah aku ini...nasib aku tidak membasuh hari ini sebab tidak banyak baju untuk dibasuh...

Hahhh kerja yang aku perlu 'settle'kan Selasa baru ini masih tergendala...erm entah bila la nak settle pun aku tak tahu. Bosan gak asyik nak fikirkan itu saja...so petang itu En Hubby ajak aku pergi CIDB untuk renew green card...aku ok jea sebab kad hijau aku itu pun nak expire date dah...on the way tu kami asyik bercerita itu dan ini...tiba-tiba sudah sampai Maju Junction...Aku bersuara "Abang nak buat apa kat sini" "lah nak buat kad lah, napa akma tak nak buat ke.." Aduyaii..."sayang bukan kat sinilah..." "biar betul mar jangan buat abang confuse" lea sapa lak yang nak confuse kan sapa nie...yang lawaknya siap tanya guard lagi..boleh guard tu cakap " eh ini kalau tak silap, ini kolej nie..." kahkahkah...aduh pakcik ni buat lawaklah pulak...aku pandang tempat lain  sambil gelak besar... Last last En Hubby tengok kad hijau tu ada address CIDB...huhh nak jea aku gigit-gigit En Muz nie...

Alhamdulillah sampai gak kat CIDB itu...orang pun tidak ramai...so senanglah urusan kami...tapi tak laratlah aku pergi tempat-tempat begini membawa Nur Dini sebabnya, ya Allah lasak sungguh tidak reti duduk diam langsung...penat aku nak kejar...tak larat kejar...abah die pulak kejar...memang aktif sungguh...nasib kakaknya sudah pandai duduk diam...cuma suka kutip pamplet selagi ada...tak kira pergi bank, hospital, klinik atau mana saja yang ada pamplet mesti nak diambilnya...dan aku tukang terangkan apa yang tercatat or apa yang tergambar di pamplet itu...

Masa nak balik itu, sempat kami singgah di gerai kecil di ruang legar CIDB untuk beli asam-asam dan keropok...tapi fokus aku kat asam-asam jea...En Muz sibuk pilihkan keropok itu dan ini...ahh aku entah kenapalah sudah mula belajar menyukai asam-asam...mungkin sebab Hubby dan Akalili... BETUL KEA ORANG KATA...ORANG LELAKI YANG SUKA MAKAN ASAM INI ADALAH LELAKI YANG PENYAYANG...Ermm dari pengamatan yang aku tengok lelaki yang aku jumpa suka makan asam-asam ni memang nampak penyayang tapi tak tahulah...kebetulan or betul-betul...

Bila sudah petang ini...laparlah pula...so En Hubby belanja Mc Donald sebab sudah ada daging ayam prosperity...Tetapi aku rasa ayam tak besttt seperti daging lembu itu...so aku hanya makan Prosperity Daging En Muz...Properity Ayam aku makan sikit jea lepas tu En Muz suruh makan saja daging ayam itu without rotinya itu pun aku share dengan En Muz...Tengok tak makanan banyak tapi air satu jeakan... Haa macam itulah selalunya kalau kami pergi fastfood... Satu yang besar untuk satu family...bertambah eratlah kasih sayang keluarga...itulah yang selalu En Hubby buatkan...

Habis makan kami ke KL Tower...sudah lama hendak ke sini tapi tidak berpeluang so bila sudah ada masa dan peluang ini kami pun pergi...tapi hari pun sudah agak petang dan ramai pula orangnya...so kami tidak fikir untuk naik ke atas mungkin lain kali...lagi pun Akalili sibuk hendak naik Kuda, padahal masa pergi Zoo hari tu die punyalah takut nak pegang Kuda...Kami juga pergi ke Mini Zoo lah kot boleh dikatakan sebab ada beberapa sahaja binatang didalam itu...Lain kali lah pulak citer pasal Mini Zoo itu...ngantuk sudah ini, mau tidur...wokeyy  Good Morning...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails