Tuesday 15 December 2009

Penatnyer aku hari ini...

Uhhh semalam dan hari ini aku masih penat lagi...sebab apa ye...nak kata tidur ku tidak cukup? Alhamdulillah cukup...tapi mungkin main dengan anak-anak kecil nie kita akan penat pada waktu-waktu tertentu...lebih-lebih lagi tiba masa ragamnya...tapi weekend aku yang lepas memang agak padat jugak lah...kami sekeluarga asyik keluar dan keluar...tapi tak silap aku sabtu pun kami keluar sebelah malamnya...siangnya sibuk menghabiskan masa di rumah. Disebabkan aku derma darah hari khamis tu, En Muz sibuk suruh aku makan hati ayam. Aku da lah malas nak masak so hari sabtu tu En Muz kata beli lauk saja dan masak nasi saja dirumah. Apalagi aku pun kirim la gulai lemak nangka, mengidam sungguh nak makan. bila nasi sudah masak boleh pula Nur Akalili nak makan nasi bersama udang. Lastly aku masakan juga udang goreng kunyit dan aku goreng keropok kering dari nak masak kena masak juga macam inilah bila sudah ada anak yang pandai nak makan itu dan ini. 

Ermm lepas makan kami sudah penat gitu so rehat saja dirumah tidaklah jadi keluar. Sebelah malamnya baru keluar sesaja ambil angin malam. Lama juga kami jejalan, sampai En Muz tanya nak makan tak. Sebabnya dinner tadi aku tak sentuh nasi langsung just makan lauk hati saja. Tetiba En Muz stop di Mc D dan tapau aiskrim favarote nyer...dan prosperity untuk aku...ya Allah aku memang tak nak makan tapi di paksa juga dan aku makan juga sebab dikongsi bersama kalau tidak memang aku tak boleh habiskan...itupun En Muz banyak ngomelnya...sebab tangan tempat ambil darah tu lebam, tapi bukan lebam sebab jarumnya sebab orang tu ikatkan kuat sangat. Aku pun tak rasa sakit cuma En Muz saja yang risau sampai cakap aku manja sebab lebam2 itu...kalo aku manja pun siapa yang manjakan abang jugakan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails