Tuesday 8 June 2010

Mee Bandung dan Karipap Mai

Semalam sangat seronok pergi dan pulang dari office jalan sangat lancar disebabkan oleh cuti-cuti sekolah ini...so sampai rumah pun awal...aku apa lagi rancang nak makan Mee Bandung...
Alhamdulillah selamat dimasak dan makan sambil layan TV sambil makan ohhh so heaven...tak pernah aku rasa Mee Bandung sesedap ini (aku susah nak puji makanan walaupun sendiri buat tp yg ini memang soodapp) pekat dan cukup ramuan kuahnya cuma takde sayur sawi saja ingat dalam freezer ada sayur rupanya habis...


Mee Bandung...Waalaaa....Dinner semalam...


 Sabtu lepas sebab tengok cerita Minah Karipap di TV2 tak silap aku...sudahnya anak aku Akalili suruh aku buat Karipap..."Ummi nanti masakkan Karipap Minah untuk akak...sedappp ooo.." Boleh!!! sebab tengok si Minah itu asyik cari karipap dan usung karipap itu kesana sini buat Akalili terliur sampai suruh aku masakan karipap...Ermmm tapi ada baiknya juga...aku pun teringin nak makan karipap panas panas gitu...sudah lama tidak makan karipap panas...kalau beli dari luar semestinya sudah sejuk saja...so sabtu malam itu aku masakkan inti kentang bersama ayam cincang bila sudah masak aku siapkan doh karipap pula...Dan hari ahadnya baru aku masak...yummmyummmm....

Karipap yang siap diklim dan tunggu utk dimasak...

Karipap Maidatul yg sudah digoreng...hehehe...

Semestinya dilayan bersama Teh O panas yg kurang manisnya...;)

1 comment:

Ms Haslina said...

sodappppnyerrr...share resipi please....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails