Monday 14 June 2010

tak dak feel langsung untuk menulis

Alhamdulillah hari ini sudah kembali bekerja tapi aku sangat tidak hingin ke office pun sebenarnya. Setelah empat hari aku berada di Bentong atas perginya isteri pakcik aku buat selamanya. Semalam pun lewat sampai di rumah sebab perjalan balik highway di Bentong - Kuala Lumpur agak jam dengan hujan yang lebat so hubby pun bawa tidak lah laju nyer kereta. Itu pun anak aku Akalili sudah bising macam risau sangat dengan hujannya...kenderaan yang banyaknya diatas jalanraya. Akalili bising pasal tingkaplah padahal buka tingkap sebab nak bayar tol...pasal viper lah hubby buka yang slow so bising suruh buka yang laju sebab hujan. Sampai hubby suruh dia tidur kalau tidak ada sahaja menda yang Akalili nak cakap...Mungkin Akalili risau sebab makcik aku ada cakap banyak accident on the way makcik aku datang ke Bentong semalam. Masa balik pulak wan aku tak habis-habis suruh hubby aku berhati-hati so itu yang dia risaukan kot...

Apapun alhamdulillah kami selamat sampai. Nak ikutkan aku malas nak pergi office tapi gagahkan juga. Penat tidak lah sangat tapi pening kepala sebab tidur yang tak menentu. Masa malam Jumaat itu pukul 0300 baru aku tidur sempat sebelum itu aku temankan ibu arwah, kakak arwah dan wan aku bacakan bacakan Yassin dan membaca al-Quran. Sampai anak kecik aku itu pun tidur lewat dan bangun pagi-pagi juga sebab tengok aku sudah bangun. Memang tiga malam itu semua orang tidur lewat. Even aku balik semalam pun sudah penat mata mengantuk tapi tidak boleh lelap so aku temankan hubby buat kerjanya sampai 0230 baru aku terlelap....

Tak dak feel nak menulis tapi panjang gak aku tengok...erm ok lah choww...

1 comment:

PCL said...

kira ok la tu...teman berteman.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails