Saturday 17 April 2010

Kisah Dapur Lagi....

Erm sekarang aku baru dapat mengadap pc dengan tenang sekali tanpa diganngu oleh kanak-kanak kecil itu. Mereka sedang bersantai-santai sambil menonton television. Aku sememangnya sangat kurang menonton diwaktu-waktu cuti begini.Entahlah tidak pasti pula kenapa ya. Tetapi aku rasa mungkin sebab hari-hari biasa aku adalah bekerja so diwaktu cuti-cuti ini aku tidak terasa keperluan untuk menonton. Hari ini menu aku adalah AsamPedasIkanTenggiri + Bendi dan SupAyam + UbiKentang sangat simple kan.




DAN aku nak bercerita apabila no suggestion dari tuan besar nak masak apa so aku fikir sendiri DAN jadilah ini semua. Ini semua menu minggu lepas...hehehe...ha ha...ikan tenggiri dan ikan merah adalah ditapau fresh dari JetiKemaman masa aku outstation pada minggu lepas...DAN hari ini adalah hari pengabisan ikan tenggiri untuk dimasak...hehehe... Begitu juga ikan merah yang aku masak sup dan ikan merah berlada, sudah habis minggu lepas lagi...Ikan Merah dua kali masak dan Ikan Tenggiri tiga kali masak...yang pasti aku beli separuh sahaja dari badan ke ekornya...sebab aku memang tak reti nak masak tang kepalanya itu...tapi kalau orang yang pandai masak memang best tang kepalanya...sebab aku dan hubby kurang tang kepala so tidaklah layan...c",)
Nampak menu aku ini Sambal Telur pun ada walaupun dua biji sahaja telurnya sebab itu orang kampung ini punya kerana itulah kegemarannya...hehehe...Esoknya juga begitu aku masak ikut selera aku sajalah dan asal saja boleh juga dimakan untuk anak kecil berdua itu...




Aku nak bercerita sedikit pasal semalam...erm lama sungguh aku tidak jumpa dia...my housemate aka room mate waktu aku belajar di Kuantan dulu. Padahal aku rajin juga ke area tempat Na bekerja tetapi atas sebab hal kerja so tidaklah aku hendak berjumpa dengannya. Kalau takat sekejap sahaja jumpa baik tidah usah saja. Tapi semalam kami sudah janji akan jumpa waktu lunch hour sebab jumaat break kan lama bolehlah lama berbual sambil lunch sekali. Kami ke Secret Receipe untuk berbual panjang aka lunch...hehehe...terima kasih Na sebab belanja aku makan...semoga murah rezeki...c",) kami makan sama sahaja Chiken Blackpapper...alhamdullillah...

2 comments:

Ms Haslina said...

tu dia org pro masak...nampak yummmiies sekali...

maidatul said...

alah akak nie biasa2 saja org kampung ni masak ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails