Friday 23 April 2010

bercuti dirumah

Alhamdulillah hari ini aku bercuti tetapi duduk dirumah sahaja. Jam ini barulah aku boleh on kan laptop tadi problem apa entahlah siap call En Muz yang sedang sibuk bekerja bagi tahu pasal laptop ini. Alhamdulillah sekarang sudah ok. Bila sudah cuti dan duduk dirumah erm macam biasalah aktiviti berkemas rumah dan masak-memasak sahajalah. Pagi-pagi lagi aku sudah mencuci semua pakaian kotor. Breakfast aku adalah simple sebab masing-masing ingin keluar cepat roti telur request by Akalili...hehehe....DAN menu lunch aku juga simple disebabkan aku teringin bangat hendak makan bihun sup so aku hanya masak sup yang sudah lengkap dengan sayur bagai...tetapi nasi harus aku masak juga sebab hubby adalah peminat setia nasi...hehehe...


DAN ini adalah lada hitam yang aku tumbuk guna lesung batu...aku lagi suka yang ini dari yang sudah siap dikisar itu...bila aku buat begini teringat aku pada kisah lalu kalau aku bagi tahu emak aku yang aku makan bihun sup dengan lada hitam ini...sah sah la emak aku ingatkan yang aku ini mengandung, mana tidaknya masa aku mengandungkan Sorfina anak kedua aku, mula-mula itu memang kegilaan aku makan nasi dengan lada hitan + ikan bilis sahaja tanpa lauk yang lain. Ada juga dekat seminggu dua aku macam itu...last last hubby bising dan semua orang bising barulah aku stop...DAN aku perasan juga lately ini aku kuat sungguh makan sampai hubby sendiri tegur dan cakap "kuatnya makan ini pregnant ke, sambil senyum meleret leret..." hehehe...duk sehari dua jawapan sudah sampai yang aku ini manalah pregnantnya. Lagipun aku tahu kalau aku pregnant ke tidak...yang pasal makan itu entahlah ikut mood kot memang sudah sampai waktu asyik nak makan je nak buat macam manakan so layan sajalah...c",) tapi yang pasti bihun sup aku begitu terangkat dan hangat dengan lada hitam aku itu...bila aku nak makan baru aku letakkannya. Tidak pula aku campur terus nanti pedas pula sup itu. Kesian pula my daughters...

2 comments:

PCL said...

Salam kenal, tgk pic roti telur..
tringat my daughter also..itulah menu dia hari2 bawa bekal gi sekolah.

maidatul said...

Salam kenal juga.
Erm samalah dengan anak Mai. Anak2kan layan sahajalah c",) .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails