Sunday 25 April 2010

Ke SOGO lah pula

Semalam aku bangun awal sebab hubby nak keluar katanya. So adalah tanggungjawab aku kena siapkan semuanya dengan pantas sekali...hikhikhik...breakfast dengan bihun goreng bersama keropok keping, ini adalah kesukaan hubby dan anak dara berdua itu. Bila semua breakfast awal lain pula aku tengok keadaan masing-masing semacam kuyu sahaja mata. Dalam pukul 0930 gitu hubby keluar sibuk membelek kobun kecilnya bersama anak daranya. Aku pula sibuk didapur mengemas sambil keluarkan apa yang patut untuk di masak masa lunch nanti...erm nampaknya hari ini layan ayam dan sayur campur sahajalah sebab itu sahaja yang ada. Lagipun petang nanti sudah hendak keluar so masak simple sahaja cukuplah.

Dalam 1130 begitu masing-masing sibuk merebahkan diri di hadapan TV aku turut join sekali...hehehe...Tapi lepas setengah jam gitu semua sudah lena dibuai mimpi dan inilah masanya TV melihat mereka. Erm aku terus ke dapur untuk masak ayam merah dan sayur campur goreng. 
"bunga jagung sudah habis kalau tidak mesti Sorfina lagi suka"

Lepas solat zohor baru kami makan dan bersiap-siap ke Kuala Lumpur. Kami ingin ke Jalan TAR tapi bila sampai di kawasan SOGO punyalah ramai orang. Aku pun ajak hubby masuk SOGO, alih-alih tiada parking di dalam SOGO dan kami terpaksa parking dalam bangunan CIMB yang berada di sebelah SOGO. Oklah kami parking juga di CIMB dekat sahaja rupanya. Kami hanya ke LG tujuan aku kesana adalah untuk membeli susu anak dara berdua ini sahaja. Bila waktu sale ini aku suka beli susu mereka disini memang murah. DAN yang pasti kali ini aku beli banyak sekali DAN bila aku kira-kira balik erm bulan depan aku tak perlu belikan susu untuk stok meraka lagi terlebih sudah dan kali ini hubby tidak membantah aku hendak beli banyak sedikit tidak seperti pertama kali dahulu. Sebab apa aku suka dalam rm6 - rm8 jugalah bezanya tiap setin yang aku beli di kedai biasa atau pun di Manjaku, banyak bukan bezanya. Susu Anlene itu Akalili yang sibuk suruh aku beli. Katanya bagus macam Opah jadi kuat dan sihat minum susu ini. Layan sajalah sebelum ini aku tidak ambil apa-apa produk susu lagi pun. Kalau best leh layan next time..c",)

Dalam kalut-kalut membayar boleh aku bertanya pada chaiser erm kat mana nak cop parking ini ye. Ops...aku terus pandang En Muz alamak lupa lah kita parking tempat lain.. Erm kalau tidak mesti free sahaja parking kami. Tapi tak apalah tak lama pun kami di sini. Selesai membayar aku sorang turun ke parking area untuk solat Asar sebab masa on the way tadi hanya hubby sahaja yang solat di masjid itu. Kenapa aku tidak solat? sebabnya tempat solat wanita terbuka begitu...masa pertama kali aku pergi aku solat jugalah tapi memang tidak selesa so aku cakap ngan hubby aku solat di SOGO sahajalah. DAN semestinya aku tinggalkan beg aku bersama hubby, cuma handphone sahaja aku ambil. Ye lah bukan apa kejadian yang lepas-lepas telah mengajar aku supaya lebih berhati-hati. Tak silap aku tiga kali aku solat di SOGO ini waktu bershopping tiap kali itu jugalah ada orang yang hilang handbegnya. Padahal dari apa yang aku dengar masa berada dalam surau itu, handbeg masing-masing elok sahaja diletak disebelah sisi meraka sewaktu mengambil wuduk. Erm sungguh licik pencuri itu mencuri barang orang awam. Semoga ALLAH beri petunjuk padanya untuk bertaubat...amin...

Selepas bersolat bila aku call hubby mereka seronok layan ais cream di Mc D's...DAN kami terus keluar. Bila melihat waktu tidak mungkin dan tidak sesuai untuk kami ke Jalan TAR hari ini so hubby kata nanti-nanti sahaja kita pergi. Aku ok sahaja.

2 comments:

Ms Haslina said...

murah tuu..klu murah mesti terbeli banyk..kan..

akak mmg selalu beli di kedai ubat cina jea..itu je plg murahh....

maidatul said...

itulah akak murah...kalau tidak rm56.9 selalu, kalau akma beli kat sogo rm49 jea...suka sangat c",)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails